|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-01-10, 16:50 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2002
|
TRS 2004-frågor igen
Tack för svaren jag fick på förra TRS 2004-frågorna - tyvärr blev jag inte klokare ......... Jag citerar instruktionsboken igen under kap 9.1 "Om du kör flera tåg kan du välja mellan att köra alla tågen själv eller låta systemets Al-funktion köra tågen medan du sköter växlarna. Slutligen kan du upprätta särskilda order till förare som du tilldelar varje tåg"
Fredrik - ditt svar att högerklicka på loket och välja drive är ju lika som att ge order till en förare för det går inte att högerklicka på ett lok utan förare och välja drive .... Dessutom tycker jag tågen med order "drive" kör "planlöst" omkring på resp bana och drar växlar lite "hipp som happ" vilket gör att det blir svårt att styra tågen dit man vill och fram för allt få dem att stanna där man vill .... Min fråga är igen: vad är och vad innebär systemets Al-funktionen och hur startar man den? På min andra fråga om att "växla hytt" räcker det inte med att trycka på tangent å och vända sig om i hytten - har du då bytt ände på tåget och skall köra "tillbaka" blir det att man backar loket fast man kör framåt ... Dock fungerar T44:an ypperligt i det fallet - tryck alt + C så byter man riktning i hytten och man "kör framåt" även när man bytt körriktning på loket. Min fråga ang man får upp strömavtagaren i CAB Mode är jag tacksam om Mikael som svarade NUM 1 utvecklar detta lite - jag förstår inte riktigt vad du menar..... Tacksam för svar Goran |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Kustpilen för Trainz 2004 | csgaard | Trainz - Allmänt om Trainz | 9 | 2004-12-15 15:17 |
Nattkörning i TRS 2004 | goran | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-02-09 23:00 |
Frågor om TRS 2004 | Joel | Trainz - Allmänt om Trainz | 10 | 2004-01-17 11:46 |
Problem med Norton Antivirus 2004 | Rogge | Off-topic | 5 | 2003-10-09 12:45 |
Press release - Trainz Railroad Simulator 2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 31 | 2003-05-23 11:51 |