Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-22, 19:57   #1
emges
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard BHJ v1

Här har vi nu första versionen av BHJ. Man måste som vanligt ladda ner ett antal objekt som finns listade på sidan. Säg till om något objekt saknas, jag tror listan är komplett men man kan aldrig veta. Man måste även ha vissa objekt från CD:n ST2004. Man kan naturligtvis installera den ändå och ta bort dessa men då kommer bland annat signalerna att saknas helt.

Jag har försökt vara sparsam på antalet objekt för att den skall fungera även på lite långsammare maskiner. Det största problemet är antalet träd. Det är svårt att minska dem mer. Det går dock bra att minska synvidden rätt mycket just pga all skog.

Det finns tyvärr en känd bugg i en industri. Det går inte att beordra ett AI-tåg att köra till Bergaryd Spedition. Detta är en bugg i scriptet för den industrin och en fix är på ett eller annat sätt på gång.

Den som vill får gärna bygga om, ändra eller bygga ut kartan. Detta är mitt första "seriösa" landskap och jag är övertygad om att det finns landskapsbyggare här som kan förbättra det jag gjort. Vi i STW har som sagts i en annan tråd planer på utbyggnad men det är ju inget som hindrar att fler versioner dyker upp.

Så till sist kan jag avslöja att det finns en liten överraskning på några ställen utmed spåret

http://www.stw.se/bhj.html

/Mats
emges besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:13.