|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-07-04, 16:29 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Ny dator med Grafikproblem!
Hejsan allihopa!
Är det någon som känner igen detta problem???????? En kompis till mig plockade ihop sin dator igår: AMD XP1600 processor, Abit moderkort, 256 MB PC2700 minne, Geforce 4 MX460 grafikkort m.m. Vi installerade sedan operativsystemet, och efter det några spel. Ett par av spelen fungerade perfekt, men när vi skulle starta dom andra, blev bilden "4 i 1" (alltså fyra likadana bilder, med fyra muspekare på skärmen samtidigt). Och bilderna gick in i varandra! Efter vi provat att installera om spelen, installerat direktX 7, 8 och 8.1, olika grafik drivrutiner kvarstod dock problemet. Provade spelen även på min dator där dom fungerade utan problem! Allt till hans dator är nytt, förutom bildskärmen (som vi nu tror orsakar problemet). Skärmen är en gammal Philips 15". Men om skärmen är för gammal och dålig, varför fungerar vissa spel? Fungerande spel: Warrior Kings Icke fungerande spel: Civilization 3 Min dator: AMD XP1600 (1,4GHz) Processor Taisol Processorfläkt MSI KT7T Turbo Moderkort 256MB PC133 SDRAM Minne Geforce 256 DDR (1:an) Grafikkort Western IDE ATA-100 40GB 7200RPM Hårddisk Millenium 300w Datalåda Noname 19" Bildskärm (0,25mm) Är det nån som haft detta problem, och vet hur man löser det? Tack på förhand! |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Grafikproblem | stefan_o | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 8 | 2002-11-10 14:46 |