![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Här kommer den kontraktsmall/nödvändiga uppgifter för trafik på SVTTL:
1. Gå in på http://www.svttl.tk/, gå till "Trafiken", fliken "Mall PT" för persontåg eller GT för godståg och klicka på redigera om du har Excel. Redigeraknappen är X:et uppe till höger i webbläsaren och finns också i Arkiv-menyn. Istället för Excel kan man använda StarOffice eller OpenOffice som är gratisprogram. 2. Ta reda på antalet kilometer tåget kör varje vecka och tågets kapacitet (antalet passagerare/ton). Skriv in dessa uppgifter i respektive kolumner och ett pris per passagerarkm/ton. Dessutom behövs förare och ombordpersonal, skriv in deras timlön och uppskattad arbetstid och klicka på "Spara" så uppdateras alla siffror. 3. Det behövs också ett tåg att köra med. Gå in på sidan "Fordon" på svttl.tk. Där finns ännu bara några av alla de järnvägsfrodon som kan erbjudas men priserna är många gånger liknande, så det går bra att räkna ungefärligt om intäkterna från kontraktet täcker fordonshyra. 4. När du är nöjd med nettovinsten skriver du ner alla inmatade uppgifter (Km/vecka, timlön, pris m.m.) och skickar det till mig så gör jag ett riktigt kontrakt. Jag vill också ha uppgifter om vilka fordon som kommer att användas för trafiken. Adressen är: mailto:viktor.ljungstrom@telia.com?subject=SVTTL Detta är ett krångligt sätt att gå till väga men i nuläget är det det bästa alternativet tills vi vet exakt hur ett anbud ska se ut. /Viktor http://www.svttl.tk/ |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
SVTTL behöver en ny medarbetare. | Pursche | Virtuella Tågbolag | 12 | 2004-11-11 09:07 |
SVTTL är buggad!!! | Pursche | Virtuella Tågbolag | 1 | 2004-08-09 08:23 |
Diskusion: Pengarna på SVTTL. | Pursche | Virtuella Tågbolag | 16 | 2004-04-13 18:44 |
Nya Tider på SVTTL. | Pursche | Virtuella Tågbolag | 4 | 2004-03-23 17:43 |
Ekonomin rullar på SVTTL | Pursche | Virtuella Tågbolag | 50 | 2004-02-08 09:05 |