Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-11-30, 22:11   #11
marcusjm
Member

Reg.datum: Jul 2004
Standard

Inget o ha, vad säger du . Det är ju rena konstverket.

marcus@pcnode.net går bra, den har mycket uttrymme.

Går bra att maila för övrig diskussion också förståss. Mitt första test blir en N-W bana baserad på Mats underlag.

Appropå inget. Bör vi ha någon standard spårhöjd också? 2-3 meter kanske? Mats ser ut att ha ungefär 2.5 meter ovanför havsytan. Någon som vet var Väst-Öst punkterna bör sitta. ESO:s banor verkar vara nära hörnen. Det finns ju sk. branching också.

Appropå inget. Roligt att det här tog fart så fort, trodde nästan att det här forumet var i dvala, behövdes kanske bara något samlas kring .

En liten detalj till. MatsH; Har du en lista på vilka texturer du blandar/använder, de flesta kan jag gissa mig till men det ser ut som bergstexturerna är från det svenska texturpaketet.

Tillägg:

Jag läste igenom dokumentet(tack för länken förresten).

Det mesta verkar bra men personligen tycker jag vi i SW projektet kan använda litet svenska texturer också när det passar.

Viktigaste punkten enligt min mening är den här;

"This is regarding elevations on the boards. DO NOT elevate right to the edge of the end of a module where they join. Basic modules should begin and terminate at a plane height of 0. If you wish to create a set of higher elevation modules then please give a height reference number in the description and please make a set of incline/decline merger boards."

Dessutom; Track/Spår. Tycker defintivt att vi bör använda svenskt spår och inte English damp. Den ser ingen vidare ut.

Tomas; Blir delen med spår endast pay-ware eller både och i STW-paketet?

marcus
marcusjm besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
SWEMOD standard förslag LLJ Trainz - Allmänt om Trainz 3 2005-01-10 19:59
Formel-1 tråden: Italiens Grand Prix 2003. Pson Off-topic 11 2003-09-15 05:01
Rutter och tåg tråden! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2002-09-28 22:41
Tips Tråden ghostwalker Off-topic 0 2002-05-17 21:43

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:36.