Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-21, 10:28   #1
pedeo
Member

Reg.datum: May 2004
Standard Installationsproblem

Har upptäckt att de tåg som installeras genom en install.exe-fil sällan fungerar. Har upprepade gånger försökt installera t ex TGOJ litt MA, v.2 men det vill sig inte! Till den saknas tydligen en .s-fil medan det till andra installationer kan saknas en .bmp-fil eller nåt annat. Däremot är det sällan några problem med de .zip-filer där man klistrar in filerna i olika mappar.

Inläggen i Forumet tyder på att detta är ett känt problem, men har någon klurat ut en lösning? Vill gärna ta del av den i så fall...

Till vissa tåg finns ingen .con-fil. Hur använder man då tåget? Har provat Conbuilder och kan göra egna .con-filer, men hur använder man dem sedan i MSTS?

Jag har många tåg inlagda men kommer inte åt dem genom MSTS. Hur får man in dem i rullningslisterna i MSTS?

Slutligen en mycket stor eloge till alla entusiaster som skapat detta! Jag är djupt imponerad och hoppas själv kunna bidra när jag lärt mig lite mer!

Tack på förhand!
pedeo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Installationsproblem JBJ Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-06-12 20:17

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:22.