|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-06-20, 00:56 | #1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
Min nya rutt Bratteby-Norsby Järnväg
Hejsan. Nu kommer min nya rutt som heter Bratteby-Norsby Järnväg. Den trafikeras idag med Y1. Snart kommer även X12 in i bilden. För banan har börjat elektrifieringen, år 1879 när banan byggdes så så länsstyrelsen nej till ett elektrifierande, men nu har dom ändrat sig, så snart kör snabbtågen här.
Bratteby station+busshållplats Järnvägsövergången utanför Bratteby, rakt fram går den gamla nedlagda smalspårlinjen, som bilvägen går under. Station Storskogen, vid den lilla perrongen till höger kommer smalspåret in. Åker man sedan vidare, så 2 km efter storskogen kommer detta industriområde, tågen både tutar och sänker hastigheten här p.g.a det är alltid en massa folk här. Här ser ni lite folk, och en spårspringare minsann. Bortåt ser ni ytterligare en hållplats, det är Lillskogen. Här är Lillskogens hållplats. (Hit har jag byggt nu, fortsätter senare) Här Brattebys bangård. Till vänster, den nya bangården med elektrifiering, här står också 3 X12-Tåg uppställda för körning snart, som BNJ har köpt in. Mer bilder kommer när jag fortsätter att bygga rutten.... M.V.H Tobias år 2004! |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ny rutt på gång. Traneby-Kvarnebo Järnväg - TKJ | vfp420b | Trainz - Allmänt om Trainz | 29 | 2005-06-10 09:59 |
Begränsningar i en rutt | Perre | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2004-12-18 14:17 |
VPJ Vätterby - Pålsjö järnväg | Trigger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-03-21 23:54 |
Vätterby - Pålsjö järnväg | Trigger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 37 | 2003-02-19 16:40 |