|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-06-21, 13:16 | #1 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Modernisering av BHJ
Hej!
Måste börja med att tala om att jag har insett min begränsning när det gäller ruttbyggen, och att design och uppbyggnad av landskap ifrån ett grått baseboard är lite mer än vad jag mäktar med. Däremot så är det riktigt roligt att göra ändringar/tillägg i befintliga rutter, och då speciellt den underbara BHJ med det typiskt svenska landskapet. Efter det uppsving som denna del av landet plötsligt fått uppleva så står det klart att banans standard måste höjas för att möta transportbehoven av gods och människor. Folk flyttar ut på landsbygden, sågverk och fabriker börjar få exportordrar och bygger ut, även en viss nyetablering av företag förekommer. Framförallt området kring Årstabruk växer, men även en containerterminal i Hedebo finns med i planerna samt en större utbyggnad av timmerterminalen. Moderniseringen innebär bland annat förlängda perronger för att kunna ta fyravagnars loktåg, längre mötesspår på stationerna för godstrafiken, samt att i ett första skede elektrifiera sträckan Bergaryd - Årstabruk. Nedan följer några bilder som visar förändringen vid just Årstabruk. mvh .... Mats Fyra bilder som visar när det första Rc-loket rullar in på Årstabruks station Utfarten västerut till det hittills oelektrifierade spåret mot Hedebo Ja, tänk vad man kan hitta på en ledig förmiddag. Orkade någon läsa all denna text. [)] |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"Modernisering" av KMJ. | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2002-11-04 18:51 |