Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-27, 23:05   #1
pedeo
Member

Reg.datum: May 2004
Standard Måste en aktivitet sluta på ett bestämt ställe?

Jag har försökt åstadkomma följande i en aktivitet: man kör tåget till en station mitt på linjen där det ska tas ur trafik och köras in på ett sidospår för uppställning.

Jag gjorde en player path som slutar på sidospåret så långt man kan komma. Det visade sig emellertid att aktiviteten slutade på stationen och kunde s a s aldrig köras in på sidospåret.

Jag försökte lösa det genom att ändra i events. Jag bytte ut det förinställda "Activity Complete" mot ett meddelande som gav instruktion om att strax ska man köra in tåget på sidospåret och kompletterade med ett nytt event på sidospåret som skulle säga "Activity Complete". Desvärre misslyckades det också. Det nya meddelandet kom upp och när jag klickat bort det kom också "Activity Complete" fortfarande på stationen och inte på sidospåret som avsikten var.

Min fråga är: går det att göra det jag vill - ta tåget ur trafik och in på ett uppställningsspår innan aktiviteten slutar - eller slutar de alltid på en perrong? Hur gör jag för att få det som jag vill?
pedeo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:57.