Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-18, 14:39   #1
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard SVTTL - en storm varm frukostgröt.

Jag tycker att det på sista tiden blivit väldigt rörigt att hålla ordning på vilka bolag som kör vilka sträckor osv. Det är bara att bläddra sig igenom alla kontrakt för att man skall få huvudvärk.

Systemet är inte det bästa idag, om jag har lust, startar jag upp 50 kontrakt och kör trafik var tionde minut över hela linjenätet - men blir det roligare då? Nej, knappast.

Det känns lite som att man tappat gnistan, speciellt när det förutom Dejbacka och Övre Munksäter inte finns en station som inte trafikeras av minst två bolag. Som företrädare för ett bolag, vill man gärna kunna bedriva trafik utan att det är 50 tåg till som går på samma sträcka.

Det skulle inte fungera i verkligheten.

Mitt förslag är därför att vi börjar om från början, och att trafikupplägget sedan bestämms utav Svenska virtuella tågtrafik ledningen, även kallat SVTTL. Upphandling sker för varje linje och bolagen lägger anbud. De mest attraktiva linjerna får ett lite högre pris, de lite mindre linjerna ett mindre pris. Bolagen bestämmer sedan själva vilka fordon som skall trafikera linjen.

Det skall också införas en gräns, på hur mycket trafik ett bolag får bedriva. Säg att vi lägger gränsen på sju kontrakt som man vunnit via anbud.

Eller finns det några andra förslag från bolagens företrädare på hur vi minskar denna stora gröt, och skapar lite mera ordning och reda?

Därmed stöder jag Pursche's förslag på att spelet tar slut, och vi börjar om på ny kula.

Kommentarer, tack!

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nya SVTTL är här! vl Virtuella Tågbolag 114 2005-05-21 14:42
SVTTL behöver en ny medarbetare. Pursche Virtuella Tågbolag 12 2004-11-11 09:07
SVTTL är buggad!!! Pursche Virtuella Tågbolag 1 2004-08-09 08:23
Nya Tider på SVTTL. Pursche Virtuella Tågbolag 4 2004-03-23 17:43
Ekonomin rullar på SVTTL Pursche Virtuella Tågbolag 50 2004-02-08 09:05

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:18.