|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-07-19, 01:30 | #1 |
Medlem
|
Tågbilder från schweiz
Hej!
Har vart i Schweiz och tänkte lägga upp lite tågbilder från trakten kring Vevey som ligger vid sjön LacLeman(eller hur det nu stavas).Tog bilder på Minden Hbf i tyskland också,men det har hänt nåt med det minnet som jag inte har löst än.Här kommer bilderna i alla fall. Dom tre första bilderna kommer från Blonay station norr om Vevey, här möts kugghjulsbanan och Blonay-Chamby museijärnväg.Båda är elektrificerade, och därför blir det den första elektrificerade museijärnvägen jag har besökt. Två bilder från linjen, en tunnel och en hög sten bro över en djup ravin! Elektriskt museitåg,tågen står på Chambys järnvägsmuseum som var mycket sevärt! Det var dom det, här kommer två bilder från bergbanan upp till Mount Pelérine(säkert felstavat). På färden upp genom vinodlingarna! Mötesplatsen på mitten! Plus en bonus-buss.En trådbuss på linjen Vevey-Montreaux.Har bara sett trådbussar här och i Gdansk i Polen, så det var lite kul! Kommentera gärna MVH Henke |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tre tågbilder från min resa... | Dson | Off-topic | 6 | 2003-11-05 21:31 |
Tågbilder från Götet | Hawk | Off-topic | 4 | 2003-06-12 13:47 |
Tågbilder från den 15:de Mars!! Del 2 | Dson | Off-topic | 1 | 2003-03-16 17:50 |
Tågbilder från den 15:de Mars!! Del 1 | Dson | Off-topic | 1 | 2003-03-16 17:49 |
Rösta fram bästa bilden från Tågbilder! | Pson | Off-topic | 69 | 2002-12-30 17:20 |