![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Hej! Jag har 5 st frågor om tåg och motorer.
1. Finns det något program där man kan skriva in retardation, t ex 1.12 m/s, i bromskraft initial? 2. Om annars kan någon berätta hur man får ut retardation av siffrorna som finns i config.txt-filerna i lokmapparna, t ex initial 0.0056102 eller liknande? 3. I TEE vilka filer är det man skriver i? 4. I forumet fanns dt en topic som hette bromssträcka och där i fanns det en länk till en hemsida som hette något med tåg, där står det att x2 har 1.01 m/s i retardation, tror jag. Detta är väl på ungefär så mycket som man brukar ha i när man bromsar? 5. Kan man skriva in bromskraft på varje vagn, som i MSTS, i trainz eller är det bara på loket? Eftersom jag inte är så erfaren av TEE eller andra motor-konfigurationsprogram så vill jag gärna att ni beskriver detaljerat. Tack på förhand! Mvh Dash 9 |
![]() |
|
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bromskraft | gec44-9w | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 14 | 2005-01-07 20:09 |