Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-09-30, 11:22   #1
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Standard Bromskraft och X2

Hej! Jag har 5 st frågor om tåg och motorer.
1. Finns det något program där man kan skriva in retardation, t ex 1.12 m/s, i bromskraft initial?
2. Om annars kan någon berätta hur man får ut retardation av siffrorna som finns i config.txt-filerna i lokmapparna, t ex initial 0.0056102 eller liknande?
3. I TEE vilka filer är det man skriver i?
4. I forumet fanns dt en topic som hette bromssträcka och där i fanns det en länk till en hemsida som hette något med tåg, där står det att x2 har 1.01 m/s i retardation, tror jag.
Detta är väl på ungefär så mycket som man brukar ha i när man bromsar?
5. Kan man skriva in bromskraft på varje vagn, som i MSTS, i trainz eller är det bara på loket?

Eftersom jag inte är så erfaren av TEE eller andra motor-konfigurationsprogram så vill jag gärna att ni beskriver detaljerat.

Tack på förhand!
Mvh Dash 9
gec44-9w besöker inte forumet just nu  

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bromskraft gec44-9w 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 14 2005-01-07 20:09

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:52.