Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-27, 14:04   #1
Håmacon
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Wink Graffiti - Megakatastrofen...

Jag tycker det är mycket intressant att läsa inlägg i detta forum.
Som ny inom TRS finns det mycket viktiga kunskaper att ta del av och jag uppskattar att så många vill dela med sig av sitt kunnande och alla fina objekt.

MEN!!!

Flera tidigare trådar handlar om graffiti och jag har läst dem ett flertal gånger med stigande förvåning och faktiskt lite obehag också.

Först och främst vill jag påpeka att jag ogillar graffiti i verkligheten, lika mycket som jag avskyr all annan vandalism, snatteri, rån och terrorism.

Jag har sett att flera skapare här på forumet tidigare har haft den stora fräckheten att visa några bilder på nerkladdade fordon. Inte någonstans har de skrivit att de uppskattar eller uppmuntrar till sådan vandalism, vilket jag inte heller tror att de gör. Tvärtom!

Icke desto mindre har de angripits av åsiktspoliser som minsann vet vad man får och inte får göra i en tågsimulator. Att de kanske bara vill visa hur det kan se ut i verkligheten tycks inte ha föresvävat dessa åsiktsfundamentalister som tycker sig sitta inne med den enda sanna åsikten, nämligen att sådant inte får visas.

Jag tror tvärtom att det kan vara nyttigt med att visa hur fult det är för att väcka opinion. Dessutom betvivlar jag mycket starkt att eventuella graffitimålare behöver studera något forum för tågsimulatorer för få inspiration. Att "riktiga trafikutövare" skulle kunna få för sig att vi tågvänner som sysslar med simulatorer på vår fritid skulle uppmana till tågvandalism tycker jag är en ytterst befängd tanke.

I den rutt jag nu försöker skapa finns bland annat ett husruckel med trasigt tak och en gammal risig avställd godsvagn. Det innebär faktiskt inte att jag tycker att man skall vandalisera hus eller järnvägsmaterial. Faktiskt inte! Däremot vill jag gärna försöka återge så realistiskt som det nu är möjligt med en tågsimulator, hur verkligheten kan se ut.

Något jag tycker är ÄNNU värre än graffiti är åsiktsfundamentalism.
Jag känner därför nu ett mycket starkt behov av att själv fixa till lite graffiti på min EGEN bana och så småningon kunna visa det i detta forum. En tanke som alls inte fanns innan jag fick se de tidigare inläggen. Om någon får sura uppstötningar av det, så väl bekomme!

Jag tänker inte, i motsats till tidigare skapare på detta forum, varken be om ursäkt för denna min stora fräckhet, eller dra tillbaka min bild. Aldrig!

Skulle någon nu känna behov av att skicka privata skällebrev till mig efter detta inlägg så går det fint att skicka dem till: hakan.malmsten@telia.com

Mvh,
Håkan
Håmacon besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:26.