![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej
Har inte varit här på ett tag och upptäcker att det hänt en del nytt med forumet. Mer om det sedan. Skall äntligen försöka att få ordning på Y7 caben som kanske många önskat. Det går ju åt lite polys för att få den snygg med sina runda former. Få se om jag fixar det under 10000. Nu till frågan. Att man skall ta bort onödiga polyoner som inte syns för att det skall gå snabbt med körning i datorn. Det har jag lärt mig göra. Frågan är hur det blir med tröghet vid sammanslagning av sektioenr vad det gäller vertex och linjer. När jag sätter samman delar som ex. på bild nedan så blir det ju dubbla vertex och linjer på samma ställe. Har det någon betydelse? Någon som kan visa hur man fixar till detta. Har för mig att det tagits upp tidigare här fast kan inte hitta hur man gör. Vilka verktyg jag skall använda för detta i Gmax. Hittade inte Gästdisigners på nya forumet. Är det borttaget? Hälsningar LokKalle Fick inte orning på bilden fast ni förstår nog vad jag menar utan den. KAH |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
En GmaxFråga om Undo | LokKalle | 3D-design - Trainz | 4 | 2005-04-19 19:11 |
GmaxFråga om MechSmooth | LokKalle | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2005-01-21 14:59 |
GmaxFråga | LokKalle | 3D-design - Trainz | 0 | 2005-01-13 09:00 |