![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
För dem som är intresserade av USA-miljöer tänkte jag posta lite foton från min 3-månaders resa där.
Från Los Angeles åkte jag tåg norrut efter Stillahavskusten upp till Seattle, en liten tripp på 1 1/2 dygn. Där hämtade jag en camper (monterbar husmodul på pickupflak) för att köra den tvärs genom hela landet till Baltimore på ostkusten för att därifrån skeppa hem campern till Sverige. Sedan skulle ju ägaren till Cheva-pickisen ha tillbaka bilen, så jag korsade USA en gång till, denna gången längre söderut, via Texas,Arizona och Grand Canyon bl.a. Jag körde mest småvägar för att se så mycket som möjligt. Det blev väl 10 timmars körning om dagen i ett par månader... Dagens bilder är från the Cascades, ett gigantiskt vildmarksområde i nordväst. Gråväder mest hela tiden eftersom vi var på 3000 meters höjd och över molnbasen. Mäktigt dock, med bland annat björn alldeles på utsidan vid många övernattningar i skogen. Det gällde att ha diesel och verktyg, vatten och mat med sig eftersom det kunde vara 50 mil (svenska) mellan bebodda trakter... Håkan Senast redigerad av Håmacon den 2005-12-16 klockan 11:43. |
![]() |
![]() |