Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-13, 17:15   #1
LokKalle
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
Standard GmaxFråga om MechSmooth

Hej

Som försök att få till en snyggare Y7 så har jag experimenterat mycket med att få ned polyonantalet för att få tillgång till mera detaljer och fönster till caben.

Kom på att man kan gå in på modifie-menyn och använda sig av MechSmooth där. Då visar polyonräknaren att antalet polyoner minskar med nästan hälften i antal.
Visserligen kan det ställa till med att vissa ytor får ett smutsigt utseende fast det kan gå att fixa genom att man kopierar de polyoner som det intfäffar på och lägger dem åt sidan och tar bort de polyoner man kopierat med svar ja på frågan om isolerande vertex skall tagas bort. Så sätter man tillbaka kopian före man använder MechSmooth.
Nackdelen med detta kan bli att MechSmooth inte rundar till kanter där man gjort detta. Så det är inte lätt der här med polyonjakt.

Kanske vet någon Gmaxanvändare mer om detta än jag.

Detta handhavande verkar i alla fall hitintills se mycket bra ut då jag kollar i TOE. Frågan är om hur det ser ut i spelet Trainz? Fungerar det i TOE så borde det ju fungera i Spelet också, kan man tycka.

Hälsningar Kalle



KAH

KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
En GmaxFråga om Undo LokKalle 3D-design - Trainz 4 2005-04-19 19:11
GmaxFråga LokKalle 3D-design - Trainz 0 2005-01-13 09:00
GmaxFråga Sammansl. av sektioner. LokKalle 3D-design - Trainz 7 2004-10-28 00:01



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009