![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
|
![]()
Hej
Som försök att få till en snyggare Y7 så har jag experimenterat mycket med att få ned polyonantalet för att få tillgång till mera detaljer och fönster till caben. Kom på att man kan gå in på modifie-menyn och använda sig av MechSmooth där. Då visar polyonräknaren att antalet polyoner minskar med nästan hälften i antal. Visserligen kan det ställa till med att vissa ytor får ett smutsigt utseende fast det kan gå att fixa genom att man kopierar de polyoner som det intfäffar på och lägger dem åt sidan och tar bort de polyoner man kopierat med svar ja på frågan om isolerande vertex skall tagas bort. Så sätter man tillbaka kopian före man använder MechSmooth. Nackdelen med detta kan bli att MechSmooth inte rundar till kanter där man gjort detta. Så det är inte lätt der här med polyonjakt. Kanske vet någon Gmaxanvändare mer om detta än jag. Detta handhavande verkar i alla fall hitintills se mycket bra ut då jag kollar i TOE. Frågan är om hur det ser ut i spelet Trainz? Fungerar det i TOE så borde det ju fungera i Spelet också, kan man tycka. Hälsningar Kalle KAH KAH |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
En GmaxFråga om Undo | LokKalle | 3D-design - Trainz | 4 | 2005-04-19 19:11 |
GmaxFråga | LokKalle | 3D-design - Trainz | 0 | 2005-01-13 09:00 |
GmaxFråga Sammansl. av sektioner. | LokKalle | 3D-design - Trainz | 7 | 2004-10-28 00:01 |