![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() ![]() Köpte licensen till Demex, och Laborerar nu vilt ![]() DEM-filer för USA är gratis på bland annat www.mapmart.com, medan Europeiska (och övriga världens) dito går loss på 15$ per 10000 kvardatmiles. Mitt första experiment blev stort, jag ville hitta lite häftig terräng. Avsikten är inte att det skall bli en rutt av detta ![]() Första bilden; Demex, med DEM-filer i bakgrunden och mina tiles som röda rutor med kryss. ![]() Andra bilden; Inne i RE, i bergen runt San Fransisco Bay. ![]() Tredje bilden; Vid Stillahavskusten, västra delen av San Fransiscos utkanter. ![]() Tillägg; Demex Tutorial känns som att den utan tvekan rätar ut 99,9% av alla tänkbara frågetecken. Programmet är tämligen lätt att hantera. Nu skulle man bara få tag på DEM-filer på 10 eller 30 meters upplösning över Skandinavien.
Moving Steel on Land, On and Under Water, proud Photographer Senast redigerad av SubTrain den 2006-01-22 klockan 21:00. |
![]() |
![]() |