![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har blivit mer och mer sugen på att kasta ut sängen i vardagsrummet och börjat bygga en modelljärnväg i sovrummet. Låter det knäppt?
Visst kan man bygga rutter i datorn, men det är ju inte samma sak. Vet att MJ kostar pengar som fasen, men men... Anläggningen skulle kunna bli 2,5-3 x 0,8 meter. Antagligen på två ramverk som bultas ihop!? När det gäller skalan så har jag ingen aning? H0 eller N skulle det iallafall bli. Denna anläggning är inget för långa tåg, utan rälsbussar och korta godståg är nog mer passande. Angående spårplan, så skulle jag vilja ha 2 eller 3 slingor i lika många nivåer. Tågen ska kunna gå i varje slinga runt runt, men även kunna ta sig mellan nivåerna. Ska jag ha nån station, så får det bli på mellan-nivån. En kuliss som bakgrund har jag tänkt mig och kanske några uppställningsspår där bakom. Nån som har lite tankar och idéer? Spårplan? H0 eller N? Annat?