![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Som rubriken säger är vi på gång med ett nytt forum. En ny mjukvara för forumet alltså.
Varför gör vi detta då? Jo i och med det nya mjukvaran (vbulletin) får vi möjlighet till fler och bättre funktioner som. Några av fördelarna är: * Enklare att sätta styra bilduppladdning. Även andra filer kan också laddas upp (.zip .rar) * Omröstningar * PM-funktion (skicka meddelande till annan medlem på forumet) * Välj din egen färgprofil på forumet. De som gillade den gamla bruna färgen kommer kunna köra med den. ![]() * Välj ditt eget spårk på forumet * Bättre möjligheter att ta backup på databasen * Inkluderad FAQ som då kan kopplas till forumet Forumet är redan installerat på servern här och alla medlemmar och inlägg är överförda (dock kommer detta ske en gång till när alla testar är klara). Vid flytten kommer man dock få begära att få ett nytt lösenord skickat till sig då lösenordet från Snitz och över till det nya inte kan flyttas. Något som jag vet många anväder är active topics och någon exakt lika dan funktion finns inte (enda stora nackdelen som jag ser det) men via lite modifieringar kan man får en snarlik funktion som uppdaterar en sida efter 120 sekunder där man ser nya inlägg. Det som skiljer är att det sorteras inte per forum utan nu sker sorteringen på klockslaget istället. Jag skulle behöva ett antal personer som är villiga att testa det nya forumet då jag är osäker på hur bra det klarar belastningen. Idag är websidorna och databasen på 2 olika servrar medan i det nya kommer allt ligga på samma. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nytt SVENSKT Forum för 3ds max och Gmax-anv. | LokKalle | 3D-design - Trainz | 0 | 2003-06-24 23:00 |
Nytt forum på train-sim.com | Mazz | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2003-05-12 23:33 |
"Nytt" Forum! | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 23 | 2002-07-13 21:48 |
Nytt Europeiskt forum | Mazz | Off-topic | 5 | 2002-07-02 17:00 |
Nytt forum med fokusering på Trainz | ThomasF | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-01-04 15:29 |