![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
snyggt, jag förmodar att det kommer stolpar också
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() Ser mycket bra ut Mazz ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Inställning som tar bort stolpar????? Finns det nån sån? Det finns en som tar bort ledningen vet jag, men inte stolparna!
Annars kan jag bara hålla med resten...rutten ser mycket bra ut!!!!
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Absolut kommer det stolpar...
![]() Jag jobbar så att det blir spåren som just nu har mitt fokus, sen kommer stolpar och marktexturer... Det går totalt sett lite fortare på det sättet, lite av produktions-tänka... Det är trots allt en ganska lång rutt, JBJ. Det enda annat jag gör just nu, är där ny spårdragning gör att objekt i närheten måste trimmas, då gör man det med en gång så det inte glöms bort. Så, nä det finns inga stolpar ute än. Man hade visserligen kunnat trycka på auto-generera, men risken finns att det blir mer efterarbete då. Autogenerera använder jag ute på linjerna, men på bangårdarna är den värdelös. Stationerna är det ju dessutom ganska mycket jobb med, då ovaler ska ut på rätt ställen, osv... Så, det kommer gantrypass lite senare... ![]() EDIT: OK, kunde inte låta bli att testa iallafall... Installerade hela Tjalles gantry-paket och placerade ut på en sträcka, bara för att se att det va frid o fröjd... De va de... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2006-08-06 klockan 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Hur vackert som helst, ögonen tåras med multade Hg2, påminner om när man körde Lärje-Kornsjö med dessa slitna arbetshästar.... Finns det hopp om att få se dessa som nedladdningsbara tro??? Bilderna andas 70 tal, innan bolagiseringar och optimeringar slog sönder järnvägsnätet.
Lycka till med fortsättningen Hälsar Lasse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Kan svara att HG & HG2 kommer för nedladdning någon gång... Jobbar med dem när tid finns... Saknas fortfarande bild materiall.... Och bra ritningar för den delen..
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Tack Micke, dessa lok, fast inte alltid så lyckade..... representerar svenska småbanor på 50 till 70 talen. I slutet var dom fruktansvärda, det var inte frågan om var utan när amn skulle få ett lokfel. Ändå, trots allt elände har dom en plats i mitt och många gamla lokförares hjärtan. Lycka till, jag kan vänta med en release. Beundrar alla er som har förmågan att skapa dessa miljöer och fordon!
Hälsar Lasse J |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Det är så otroligt snyggt och fint, när ni två arbetar ihop blir det bara så otroligt fint!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|