![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#166 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Tack för kommentarer!
![]() Har uppdaterat progress-kartan nåra inlägg upp och nu är det på det visaet att det "bara" är en station kvara att spårlägga, Jarlsberg. Den tuffaste, visserligen, men nu är iallafall alla andra linjesträckningar och övriga stationer spårlagda. Har fått tillbaka bra synpunkter från alfatestare, så efter Jarlsberg så blir det lite justeringar utmed rutten. Den här helgen har ägnats åt bibanan. Lite justeringar är gjorda uppe vid triangeln, det kommer ni se tids nog... ![]() ![]() Några stämmningsbilder från helgens arbete: 1. Här börjar "i princip" bibanan, ett av benen i triangeln. 2. Triangeln innehåller ju några industrier. T21 passar bra o växla där... 3. Utmed bibanan finns en mötesstation. Här tågmöte med ett persontåg. 4. Även utmed bibanans sträckning finns ju industrier, även om inte så många har spåranslutning... |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Bibanans slutstation har som sagt fått en lite annorlunda karaktär. Lite trevligare med sjö-utsikt tycker iallafall jag, orten ligger nu vid en sjö. Industrier finns det av på båda sidor sjön, så man har faktiskt byggt en bro för industrispåret över sjön för att nå viktiga industrier på andra sidan.
Stationen som ju är änd-station som tidigare innehåller nu både motorvagnsstall och vändskiva. 1. Infarten till stationen har några industrier, kända sedan tidigare. Sista biten går linjen i en backe ner mot sjön, så man får la begränsa sth där... 2. Längst bort ligger godsmagasinet vid eget stickspår. Hela stationen ligger c:a 3m ovansför vattenytan här. 3. På landsidan av stationen finns flertalet bostadshus, så passagerartrafiken är trots allt inte obetydlig härifrån heller, framförallt til Jarlsberg. 4. Industrispåret som med bro tar sig över til andra sidan... ehum, bron är visserligen inte på platys än... Nåja... 5. Väl över på andra sidan, ser man över sjön ifall det pågår några tåg-rörelser vid stationen... Notera att miljön ska kompletteras med en hel del miljödetaljer såsom vegetation etc, här va det bara platt för ett tag sen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]()
Det är ju så snyggt Mats!
![]() Jag gillar hur järnvägen rundar sjön och alla hyreshusen i bakgrunden. Lycka till med det fortsatta arbetet. mvh .... Mats
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]()
Det är så sjukt snyggt Mazz! Hederliga D lok och bruna Ma lok och T21, Jag längtar något enormt tills du släpper rutten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Ösmo, Sweden.
Inlägg: 87
|
![]()
Härligt att se att du bygger igen Mats. MSTS lever än känns det som trots att KRS är på G. Saknar dock att få njuta av dina framsteg med LLJ, är det helt nerlagt det projektet, blev lite OT i denna tråd men kunde inte låta bli att fråga..
![]()
__________________
// Perre |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Tack för inspirerande kommentarer!
![]() Citat:
JBJ2 var det helt annorlunda med, ett finfint landskap made by Hawk redan klart. "Bara" signalsätta... Nåja, nu blev det helt nya spår, men det är en annan historia... Senast redigerad av Mazz den 2006-08-29 klockan 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Kan bara hålla med resten...det ser förbaskat bra ut Mazz!
Det skulle vara skoj att se vad du och Hawk skulle kunna göra med en verklig rutt!? Och ni skulle haft Tjalle att bygga objekten...
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Skrev en fråga i 3DTrains Forums. Hello Marc Do you think you can fix this tracksektion to SR. It is not nice as it is now. Best regards Hawk Write by Mazz: 18_7_2006 http://www.3dtrains.com/forums/index.php?s...?showtopic=9445 - SR_1tSwt_c_m03* - SR_1tSwt_c_m05* - SR_1tSwt_c_m02_5* - automatic versions of 3d 5d 2,5d switches... Reasons for this switches, is that when concrete tracks are used, it is in Sweden normaly when the allowed speed is higher and therefore I miss the switches with higher radie in concrete versions. - SR_1tXvr_w_06d (a1tXover6d) Used to create double slip, in the 3d geometry. - SR_1tXvr_w_12dB (a1tXover12dB)
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Det löser sig på ett eller annat sätt me korsningarna... Just nu blir det inget engagemang från min sida att lösa det, då det är spårläggningen i sig som står på agendan. Man kan inte fnatta runt och göra allt på en gång.
Om det kommer nån ny version av SR kanske det löser sig av sig självt, men förhoppningarna är väl inte så stora om jag ska vara ärlig. Att det ska vara en ny version på gång har man hört ganska länge nu... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Ja de va ju jättebra, hoppas Marc håller va han lovat ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Förslag på ny bro vid Kvarndalen i JBJ.r2 ![]() Byta eller inte byta ![]() Bron är bredare, så man kan antingen ha dubbelspår, eller enkelspår med landsväg.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 88
|
![]()
Håkan,
Varför inte ha båda?? Låt den gamla ligga kvar brevid, påminner om Norra Stambanan.... Båda är så snygga att de väl platsar i den underbara nyutgåvan av JBJ Hälsar Lasse |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Ett utmärkt förslag att låta båda broarna vara med...blir som Årsta-broarna då! Gillar dock inte riktigt den blå färgen på den gamla. Kanske rostbrunt skulle passa bättre!?
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag hade ochså använt båda broarna....Det som hade sett fräckt ut i sådant här sammanhang är att det skulle varit en fallfärdig bro den ena och att man då dragit ett dubbelspår över dden moderna bron....Då hade det påminnt om svunna tider när ångröken stod tät över vidderna ![]() MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Snygg bro...
![]() ![]() Med den här bron, skulle man i första hand ha en väg samtidigt som spår möjligtvis, det är ju en enkelspårs-sträcka det här så dubbelspår här är ingen option... Eller om man kanske med shape manager kan smala till den? ![]() ![]() Den gamla kan iof vara kvar, men då behöver den ha andra mer verklighetsnära texturer, med svenska mått mätt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|