Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-16, 11:02   #1
Frazing
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Standard Användarmanual till Trainz Railroad Simulator 2006

Hej!
På HJulmarknaden 2005 köpte jag Trainz Railroad Simulator 2006, men eftersom jag inte har tilräckligt potent dator har den blivit liggande. Nu tar jag fram den och ser att det finns en lapp om hur man hittar svensk manual på nätet. Däremot finner jag inget häfte, på engelska då, i asken. Skall det inte finnas någon, eller har jag troligen slarvat bort den?
Nu vill jag ge spelet till ett barnbarn. Om det skall finnas en manual, finns det någon möjlighet att köpa en sådan av någon?
Två frågor alltså som jag längtar efter svar på, båda eller åtminstone den ena.
Bästa hälsn.
Gunnar F
Frazing besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 11:06   #2
Arre
Tidigare Arvid Nilsson

Reg.datum: Jan 2005
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frazing
Hej!
På HJulmarknaden 2005 köpte jag Trainz Railroad Simulator 2006, men eftersom jag inte har tilräckligt potent dator har den blivit liggande. Nu tar jag fram den och ser att det finns en lapp om hur man hittar svensk manual på nätet. Däremot finner jag inget häfte, på engelska då, i asken. Skall det inte finnas någon, eller har jag troligen slarvat bort den?
Nu vill jag ge spelet till ett barnbarn. Om det skall finnas en manual, finns det någon möjlighet att köpa en sådan av någon?
Två frågor alltså som jag längtar efter svar på, båda eller åtminstone den ena.
Bästa hälsn.
Gunnar F
Tror ej att det följde med i asken.
Däremot finns det en på aurans hemsida,en svensk,att ladd ner.
Har tyvärr ingen länk nu.

Edit: Ser att detta inlägget var rätt onödigt och kan raderas av moderator eller liknande.

Senast redigerad av Arre den 2006-12-16 klockan 17:19.
Arre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 11:34   #3
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Glöm allt vad Arvid sa och så tar vi det från början.

Det finns en nordisk portal för Trainz som nås på www.nordictrainz.com och på direktlänken http://www.nordictrainz.com/2006/ind...pper&Itemid=33 kan du nå en sida där du ska skriva in serienummret för ditt TRS2006 för att få den svenska manualen.

Skulle det trots dessa intruktioner inte fungera på angiven länk är tipset att kontakta Nordicsoftsales. Alla som köpt TRS2006 via Nordicsoftsales försäljningskanaler har också rätt att få tillgång till den svenska manualen

Kan också tillägga att på skivan finns den kompletta (över 300 sidor) engelska manualen som pdf-dokument.

Senast redigerad av Fredrik den 2006-12-16 klockan 11:36.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 18:23   #4
Frazing
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av arvid_nilsson
Tror ej att det följde med i asken.
Däremot finns det en på aurans hemsida,en svensk,att ladd ner.
Har tyvärr ingen länk nu.

Edit: Ser att detta inlägget var rätt onödigt och kan raderas av moderator eller liknande.
Nej, det var inte alls onödigt! Det du (ni) säger betyder alltså att det inte fattas något i asken, och det var just vad jag ville veta. I "ur-TRainz" och Trs 2004 fanns det ju snyga och trevliga tryckta manualer, men man har tydligen gjort som en del andra att man har bara har manualen på skivan (pdf) resp. på nätet. Vilket är lite synd men förstås billigare.
Tack för hjälpen både Arvid och Fredrik!
Gunnar F
http://spaces.msn.com/fmjsweden
Frazing besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 18:55   #5
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ja priset spelade in men minst lika viktigt var att spelen fanns i Sverige till Hjulmarknaden men det fanns inte möjlighet att hinna trycka manualen på ytterligare några veckor. Sen var det för 2004an inte så många sidor så det gick att få med engelska danska norska och svenska i ett häfte och få plats med det i lådan, 2006 krävde ju 5 CD och då hade det blivit trångt i lådan.
Gammal 2006-12-16, 22:28   #6
Frazing
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Ja priset spelade in men minst lika viktigt var att spelen fanns i Sverige till Hjulmarknaden men det fanns inte möjlighet att hinna trycka manualen på ytterligare några veckor. Sen var det för 2004an inte så många sidor så det gick att få med engelska danska norska och svenska i ett häfte och få plats med det i lådan, 2006 krävde ju 5 CD och då hade det blivit trångt i lådan.
Jag hoppade till när du skrev 5 CD, men så insåg jag att min version är DVD, och då räcker det med en skiva, tydligen. Någon som vet om det behövs nedladdning av patcher eller SP från nätet innan programmet fungerar bra (i höstversion 2005 alltså)?
Frazing besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:21.