![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hampus:
Att bygga en rutt är enkelt, när man lärt sig sig hantera Route Editor (används för att bygga rutter). RE är ett buggit program som kräver stort tålamod och mycket ramminne (minst 1024 MB enligt mig) i datorn. Tiden det tar att bygga en rutt beror på flera faktorer: Verklig eller inte, om du ska bygga objekten också, hur lång den är, hur komplicerad spårplan den har o.s.v. Som nybörjare förslår jag att man börjar med en liten markplätt och testar allt i RE, sätta ut spår, vägar, göra berg och dalar, göra sjöar m.m. Sen när man lärt sig RE (någelunda), så gör man rutten man egentligen vill göra! Använd sökfunktionen så hittar du svar på dom flesta frågor (det mesta har diskuterats tidigare) eller gå igenom hela Landskapsdesign forumet. Bra guider finns här: http://www.banbyggarna.se/guider/guider.htm Tänk på att ta backup regelbundet och spara ofta, när du arbetar i RE. Lycka till! Hawk: Känner igen det sista du skrev. Det är väldigt dåligt med feedback! Man undrar om alla slutat med MSTS!? Eller bara inte orkar skriva nått???? Hade hoppas på att höra plus eller minus om den smalspåriga museijärnvägen ( http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=10016 ) jag nyligen släppte som beta, men nej, det var tvärtyst. Vilket fall som helst så ska du veta att ditt arbete är uppskattat från min sida. Jag vet vilket hästjobb du och andra ruttbyggare lägger ner. Ett stort TACK ska ni ha!!!!
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|