Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-07, 12:47   #1
Arre
Tidigare Arvid Nilsson
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Jönköping, Sweden
Inlägg: 1 349
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

Hur ser det ut, kan du visa en bild?
Det vore enklare att se då plus att det är kul att se bilder överhuvudtaget.
__________________
Arvid Nilsson
Arre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 15:32   #2
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Här är en överblick hur det kan nästan se ut när den så kallade riktiga modellen är klar!
Den här modellen som är på bilden är långt ifrån att vara realistisk...
Dörrarna är 40 cm breda tillsammans och fönsterna är 1,1m höga och 2,1 m breda.

Enx10p.JPG

Ngn som har åsikter hur måtten kan delas ut så att det blir en bra moddel.?
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 17:44   #3
Arre
Tidigare Arvid Nilsson
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Jönköping, Sweden
Inlägg: 1 349
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

Det ser riktigt bra ut än så länge enligt mig.

Är det bara en synvilla, eller blir tåget större längre bort?
__________________
Arvid Nilsson
Arre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-08, 19:19   #4
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av arvid_nilsson
Det ser riktigt bra ut än så länge enligt mig.

Är det bara en synvilla, eller blir tåget större längre bort?
Ser ut som att det lutar frammåt...
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-08, 20:57   #5
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Affe
Här är en överblick hur det kan nästan se ut när den så kallade riktiga modellen är klar!
Den här modellen som är på bilden är långt ifrån att vara realistisk...
Dörrarna är 40 cm breda tillsammans och fönsterna är 1,1m höga och 2,1 m breda.

Bifogad fil 16315

Ngn som har åsikter hur måtten kan delas ut så att det blir en bra moddel.?
Snygg-snyggt! Vågar man fråga vad polygonantalet är?

Ett gmaxbygge va? Om du vill bli av med "Ortogonal view" (att modellen blir större längre bort) så dubbelklickar du på "perspective view" och ställer in värdet till 45
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-08, 21:06   #6
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Joo själva den här modellen har faktiskt ngt 20 000 polygons...
Men det är bara för att jag inte ahr tagit bort onödiga polygons...
Men ska snart börja på min så kallade "Riktiga Modell" och den kommer vara hög detaljerad...
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-09, 21:13   #7
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

20000? Så mycket har inte enns mina 60-talare, och dom har ändå boggier på drygt 3000 polys styck?

Tror nog att du borde försöka vara lite mer försiktig, annars kommer det inte finnas en dator i världen som klarar modellen!

Tror att du dels kan minska ner polygonantalet på själva korgen, men framför allt på tyfon samt backspeglarna... Sen kan man ju fundera på om man behöver göra fönsterlisterna i 3d, oftast blir det snyggare till och med om man gör dom i texturen...
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-09, 22:08   #8
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Jag tänker ändå bygga detaljer men jag har lärt mig att ta bort alla icke synliga polygoner... Så jag har gjort det på den här modellen så polygonantalet sjönk till 14000 .det hade blivit ngt 50 sfärer uppe i taket...
Det händer ofta så ... varje gång jag börjar att skapa en låda så blir det först ngt 40 - 50 lådor sen funkar allt perfekt...
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-17, 21:27   #9
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

OK...
Nu har jag bröjat med "The Bogeys"!

Jag undrar bara om någon har någon bra textur till hjulen.
Om ni även kan en sida med bilder på en rostig plåtskiva så sk8ulle gärna det räcka...

//Tack
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 00:33   #10
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Tack för komentarerna... De värmde...
Jag håller på med interiören och det blir dryga 12000 poly för en interiör...
Med 72 stolar som jag tycker ser fina ut och misc.
Är det bra lr är det enormt för mycket...
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009