|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-09-11, 15:11 | #1 |
Tidigare Ugglan_1
|
Tips!
Hej, skulle vara kul och spela ett tågspel, men jag vet ej vilket man ska välja, tips??
|
|
2007-09-11, 15:36 | #2 |
Medlem
|
Det finns grundregler enligt mig som är ungefär så här:
Vill du köra C20, bygga banor på ett enkelt sätt, lägga upp banor på internationella sidor och här så är Trainz Raillroad Simulator (2006 enligt mig) bäst Vill du bygga mera profisionellt, ha fler detaljerade tåg med detaljerade hytter, och kunna sitta inne i flera vagnar då är Microsoft Train Simulator bäst, bästa tågsätten där är enligt mig: 1. X40 2. RC6 3. X10 4. X2000 Linx 5. (Det där superlyx ångtåget som går på den där superlyxresan som är så dyr och oerhört populär som var avstängd på biten genom tyskland under världskriget, på det tåget kan man sitta i en riktig superduperlyx vagn med guldtak, bord med dukar, fläkt i taket och lyssna till en jättefin gammal inspelad pianolåt som heter: Im Blue eller nåt sånt, typisk old english charm enligt mig iallafall eller nåt liknande) och plus att ju världens mest detaljerade tunnelbana finns som addon till den: Berlin Subway, fast då har vi ju inte sett det slutgiltiga resultatet av Stockholms tunnelbana som Compudoc m.fl stretar på med. Mvh Johnny Nilsson |
2007-09-11, 16:04 | #3 |
STW-member
|
så släpps ju det senaste spelet inom tågsimulatorgrenen, Kuju Rail Simulator 5 oktober, det tåget går ju alltid att hoppa på från start Men där kommer det ju dröja ett tag innan svenskt material blir tillgängligt även om det nog kommer gå fortare nu då både MSTS och Trainz nu får en "gemensam" simulator så att säga att exportera saker till.
Annars håller jag väl med föregående talare, finns ju mycket svenskt till båda simulatorerna. /Tomas |
2007-09-11, 17:15 | #4 |
Tidigare Ugglan_1
|
Okej, det e bara och tacka och buga då
Spana gärna in nårra av de bilder jag har lagt upp: http://s217.photobucket.com/albums/cc24/ugglan_1/ |
2007-09-11, 17:16 | #5 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
Citat:
2007-09-11, 19:23 | #6 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Senast redigerad av Kristian den 2007-09-11 klockan 19:24. |
|
Ämnesverktyg | |