![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hej
Oj tryckte visst på fel ställe så att det blev dubbelinlägg ![]() MVH Kenneth
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Blir det SR, så använd gärna dessa: http://www.banbyggarna.se/msts/Texturer.html
Heja, heja, heja...
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej
En enkel bild på signalplacering på gantry någonstans på rutten ![]() Ser det ok ut? MVH Kenneth
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej
Ok, vi tar väl en bild till då när vi ändå är i farten ![]() Här har vi en vägkorsning som ännu inte är färdigbyggd. Banverkets personal gick denna dag hem kl 16:00 ![]() ![]() MVH Kenneth
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() OM du lyckas mä SR, som Pierre sa, så kan kanske den här filen vara användbar. Den målade jag till SR på WF4 http://msts.pointclark.net/msts/SR_Track_w1.zip
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej
Tack för den Håkan. Jag skall se vad jag kan göra efter jag gjort klart Etapp 1 (=ersatt originalsignalerna med Mazz signaler grovt, ej något finlir.) Men jag är själv ganska sugen på det här med SR så jag kommer att göra fler tester inom detta. MVH Kenneth
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Jag ser att signaler och vägsignaler står för nära varandra. Det brukar normalt inte vara så. Mitt förslag är flytta eller ta bort dem. Om du skall göra nå´t med spåren, måste du troligen ta bort alla signaler även också v-signaler först. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Då undrar jag vad du menar med "vägsignaler"? Är det V.signalen? Detta är en arbetskopia och jag sätter bara ut de nya signalerna som de gamla står i rutten. Men om det är fel enl bilden så kommer jag att flytta dessa. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag känner att jag får bemöta detta. Att signalerna och V-signalen står så nära varandra finns det inga som helst bekymmer med. Hade en diskussion om detta med Mazz och det är bara att tuta och köra. Han kan ge en förklaring till detta om han vill så får vi detta utrett en gång för alla. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det beror på vad man skall göra med spåren. I detta fall som att konvertera till SR så behöver man inte ta bort några signaler eftersom man inte rotar med spårdatabasen. Men om du vill ta bort de dynamiska för att ersätta med andra så måste man plocka bort dessa genom att editera World-filerna. De försvinner inte därifrån om man enbart ta bort de i RE. Tyvärr. Om man då tar bort de dynamiska och ersätter med andra och du är 100 på att det fungerar så är det ingen som helst fara. När man konvertera till SR så finns det ett program som gör detta förutom då med de dynamiska spåren. De får man som sagt antingen plocka i World-filerna eller låta de vara och ersätta med en dummy-textur. Programmet gör nämligen så att originaltexturen försvinner på de dynamiska. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|