![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag vet riskerna helt klart, det är bara ett billigare sätt att komma undan Internetgirot eller Payson, men allt grundar sig på instinkten om hur jag uppfattar säljaren, t.ex. utländsk bakgrund, felstavning osv.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Så en svensk utan problem att stava kan inte lura folk menar du? Nej, jag skulle använda mig av Internetgirot eller Payson istället. Då är man säker och kan testa varan innan man godkänner den!
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Fixar han moderkortet är det grönt ljus, gör han inte det kräver jag honom på mina pengar.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare ssg
|
![]()
En polisanmälan vid händelse av bedrägeri lär inte resultera i så mycket mer än en polisanmälan tyvärr och pengarna lär du aldrig få tillbaka...
Jag köper mycket på tradera men inte för några större summor och jag använder mig av omdömessystemet. Är det väldigt många positiva omdömen kan man känna sig hyffsat säker och alla köp har för min del hittills gått bra.
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tradera både köper och säljer jag. Där kollar man ju omdömen, det gör man inte på Blocket tyvärr. Tycker faktiskt Blocket borde ta lite efter Tradera, de kan ju lägga till omdömen och att man måste ha användarkonton.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
5% av beloppet - max 500kr (blir 200kr för en dator för 4000kr) tycker inte jag är så farligt, för att kunna känna sig helt säker på att man får varan och att den fungerar som den ska! Man får räkna in avgiften direkt när man kollar efter t.ex. en dator på Blocket. Man får tänka att denna dator kostar inte 4000kr, utan 4200kr (4000kr dator + 200kr avgift)... Som ssg säger så har Tradera ett omdömmessystem, som går utmärkt att använda vid mindre belopp och har säljaren många positiva omdömen, så kan man vara ganska lugn. Men vid dator eller tv köp, så skulle jag använda Payson (om jag inte kan hämta varan)...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-11-07 klockan 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|