![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]() Citat:
Daniel: Hur löser man problemet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
HEJ! Tänkte bara fråga om det är någon mer än jag som känner till att det finns en tunnelgren mellan Fridhemsplan och Thorildsplan till den blåa linjens tunnelbana?
Det har jag anat länge att det fanns en gren mellan gröna och blåa och att den troligen låg där och nu vet jag det med 100% säkerhet också. Beviset hittade jag på www.askjoh.se Micke Asklanders och hans frus privata hemsida med mycket bilder från arbeten i tunnelbanan, han jobbar numera på SL infrateknik efter att ha jobbat som lokförare åt SL. Just dessa bilder finns under länken 18 december 2007 på den sidan. Tänkte bara att om tunnelbanan som grabbarna bygger åt oss ska bli 100% komplett så borde detta vara med inte sant? Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Den förbindelsen finns med i de spårplaner/kartor SVoyager och Compudoca har fått.
Att det dessutom är en häftig upplevelse att åka i förarhytten nerför denna branta backe är kanske svårt att få in i ett simulatorprogram. Om man gjorde backen lika brant som den verkligen är skulle nog de flesta klaga på att det är omöjligt att köra där. Ibland undrar jag om det är värt besväret att göra delar till en simulator så riktiga som möjligt då det verkar som de flesta användare bara "leker" med dom. Nu ska jag återgå till att läsa mina julklappsböcker, bl a "teknisk beskrivning av stockholms tunnelbana" från 1957.
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det får stå för dom, men vi som förstår tjusningen i en verklighetstrogen tunnelbana, vi kommer säkerligen att älska när hela tunnelbanebanan blir fullständigt komplett.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
|
![]()
Content manager plus visar Faulty på 25 olika dependencies för mig.
Hur gör man då? Ta bort dem och försöka installera dem igen? Berke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
|
![]()
Jag får inte rätt hastighetsbegränsningar på banan.
Måste köra 65km/h hela tiden istället för de hastighetsbegränsningar (80km/h, 50km/h) som finns. Kan inte detta ha med någon faulty depencies att göra. Annars får man väll lägga in dem själv men har ännu inte lärt mig det. Berke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
|
![]() Citat:
Jag har på min testbana, en kraftig omarbetning av Compudoc's Toronto-bana, lagt in några rejäla backar, bl.a. en nedförsbacke som slutar med en stoppsignal p.g.a. att man inte har tågväg. Det är svårkört men när man lärt sig körtekniken för C20 går det alldeles utmärkt att snyggt bromsa nedför backen och stanna vid signalen. Detsamma gäller stoppsignal i brant uppförsbacke. Det gäller att inte börja rulla bakåt. Än så länge går inte C20-modellen i nödbroms vid bakåtrullning som förebilden gör men det kommer säkert snart. Och visst är det tråkigt att en del tyligen uppfattar banan och C20-modellen som leksaker när syftet är att göra realistiska modeller som ska ge användaren en upplevelse av hur det är i verkligheten. Rc1166 och jag har under åren haft många tillfällen att helt legalt åka förarhytt i t-banan. Jag tror han instämmer med min uppfattning att det är en häftig upplevelse och att C20-modellen ger en väldigt realistisk känsla av hyttåkning. Tyvärr är ju hyttåkning numer i princip förbjuden men SVoyager fick tillstånd för att kunna göra sina ljudinspelningar, dom är gjorda under helt godkända förhållanden. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2008-01-05 klockan 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|