![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#20 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
|
![]() Citat:
När man är färdig, spara först skapelsen, välj sedan 'File' och 'Export to .S' ange filnamn och skapar .s-filen. Filen blir efter den exporten lite stor, den blir mycket mindre, om man dekomprimerar och komprimerar den med ffeditc_unicode. Jag har för mig att .sd-filen skapas i samma veva. Importen till MSTS görs sedan i likhet med övrig objektimport där det minsta antalet blir; en *.s-fil en *.sd-fil och en *.ace-fil. Någonting säger mig att man måste redigera (skriva in det nya objektets namn) i den *.ref-fil som hör till den bana som man vill använda objektet i. Det här svaret kanske blev lite konstigt, men det är ett tag sedan jag använde GMax. I bästa fall har jag fått igång någon annan som kan fylla på / i lite mera. ![]()
__________________
Moving Steel on Land, On and Under Water, proud Photographer |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|