|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-08-28, 21:48 | #31 | |
Guest
|
Citat:
Det här är ett marknadsknep från Microsoft för att folk skall gå över till Vista, snart finns det inte mycket kvar i programvaru- och spelväg för XP, tyvärr. Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-08-28 klockan 21:49. |
|
2007-08-29, 00:47 | #32 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
en åsikt bland alla andra
Vadå?
som bekant går utvecklingen frammåt. Jag har under en längre tid kört vista både 32 och 64 bitars versionerna och måste påstå att dessa är jävl... mycket bättre än XP. Naturligtvis skall nya spel utvecklas för denna platform annars sitter vi fortfarande med slöa och hackiga spel (vilket flera öst galla över på andra trådar i detta forum.) Hur många sitter och kör Msts eller trainz på windows 98 Naturligtvis krävs det en relativt kraftfull dator för att köra vista De som sitter och kör på gamla Dell-harvar från 1800 kallt göre sig ej besvär Som vanligt får man ta reda på vad spelet kräver, och om datorn ej når upp till rekomenderad standard bör man låta bli att köpa spelet. Detta är ej unikt för MSTS 2 utan gäller för alla program som köps. Att man inte utveklar spel för gamla plattformar är nog inget försäljningsknep utan en självklarhet glöm ej att XP är närmare 7 år vid det här laget det skapades för datorer som ligger på skroten vid det här laget Senast redigerad av pussgurkan den 2007-08-29 klockan 00:51. |
2007-08-29, 09:03 | #33 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Nämen, se på f-n, är det inte jag som står på loken i overaller och smäck? Fina bilder...
Vill ni gräla om nytt vs gammalt så kan ni komma till mej, för gräl får ni gott om.
2007-08-29, 13:14 | #34 | |
Guest
|
Citat:
Men nu var det inte det det handlade om utan OM MSTS 2 KUNDE KÖRAS PÅ EN DATOR MED WINDOWS XP! |
|
2007-08-29, 13:54 | #35 |
Medlem
|
Jag hoppas verkligen det kan köras problemfritt på XP, annars blir det väl att fixa Vista, om spelet är lovande då förstås.
Och XP håller fortfarande, det kommer det göra i minst 10 år till, eftersom Vista inte har kommit helt ännu samt att de flesta program är anpassade för XP. Vista slår inte igenom på riktigt förrän om 2 år, min hypotes. Då kommer mer än hälften av datoranvändarna använda sig av Vista.
2007-08-29, 18:04 | #36 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Glöm inte bort att vi talar om ett spel som i bästa fall kommer ut om 1 ½ år!
När XP kom var många tveksamma och dröjde sig kvar med Win2000. Om 1 ½ är Vista väl inkört. |
2007-09-02, 15:26 | #37 |
Admin & STW-member
|
tdragger, en av utvecklarna av TS2, bloggar om simulatorn och i sitt senaste inlägg tar han upp ett par mycket intressanta punkter.
Det här med att folk har reagerat negativt att det görs för Vista. Han påpekar att de satsar för framtiden och inte för dagens system och en mycket viktig poäng har han i att MSTS går fortfarande att köpa idag 6 år efter att det släppts och att de hoppas att detsamma kommer gälla för TS2. Vi pratar om ett spel som ska leva i 7 år till. Fram till 2014! Vem av oss kommer sitta med Windows XP 2014 och beklaga oss att alla spel görs för nyare OS? En del kanske skulle titta bakåt och se hur datorvärlden såg ut för 14 år sedan? Ni kanske skulle stannat med DOS och Windows 3.1 Hela blogginlägget kan läsas här http://blogs.msdn.com/tdragger/archi...yogi-said.aspx |
2007-09-03, 18:42 | #39 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag tycker det har pratats mycket om operativsystem och grafik, men jag undrar hur MSTS-2,s AI system kommer att fungera. Kommer det att finnas full signalering för dubbelriktad trafik på enkelspår o.s.v. Vad mer kan de har för idéer om automatiserad trafik? Hur kommer systemet för att bygga upp egna banor att vara utformat. Kommer MS att före spelet med ett dedikerat gränssnitt för någon form utav körkontroll?.
Jag tycker att detta är nog så viktiga faktorer för hur en tågsimulator kommer att fungera. |
2007-09-03, 18:58 | #40 |
Admin & STW-member
|
Blogginlägget jag länkar till i mitt förra inlägg tar upp bland annat rutter.
tdragger undrar vad en rutt är. Microsoft verkar satsa hårt på WoR (World of Rail) som skall vara en spårdatabas med väldigt många mil järnväg. Jag och Mazz satt och spekulerade hur det kan tänkas bli. Kanske kommer TS2 utan några rutter men med ett oslagbart verktyg som låter dig på ett smidigt och enkelt sätt bygga vilken järnväg du vill i världen, självklart kommer handpåläggning att behövas göras men spårdatabasen verkar ju innehålla en HEL del. AI är spännande där det i fact sheet står följande sophisticated dispatching and train AI creates a depth of realism och vidare låter detta som multiplayer i mina öron Users will be able to share their experience with others via Games for Windows Live |
2008-01-14, 22:58 | #41 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
/Marcus |
|
2008-03-18, 13:09 | #42 |
Tidigare Traindriver94
|
Oj oj oj, ser ju så förbaskat bra ut . Men jag blir lite sur på dethär "vista" att man måste ha det för att få bäst grafik, men det ska jag väl kunna ordna ...
Men jag förstår inte dethär med spårdatabaserna.. Kommer ex malmö-sthlm komma med i spelet, eller kan man välja det? Fattar inget ! Som sagt ser grafiken helt grym ut!
|
|