![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Näääe... Jag vet att R-loken inte är 3-cylindriga, dom är 2-cylindriga.
Men, R-loken är de enda svenska loken som är 10-kopplade som det här loket. Därför tyckte jag nog att ett R-littera skulle vart passande... Jodå, det finns (ehh.. fanns?) tre-cylindriga lok i Sverige, Bergslagens Järnvägars M3s, senare litt E11 i SJ:s tjänst var tre-cylindriga. Deras axelföljd var 1'D, och en boggi-tender väldigt lik B-lokets. SJ:s E-loks-serie var då 8-kopplade godstågslok, men inom serien fanns då varianter på axelföljder och cylinderantal. Men, alla var 8-kopplade. Så.. Jag står nog fast vid mitt förslag... ![]() ![]() __________________________________________________ __ ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"superdetaljerat" | lasselj | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-08-02 18:14 |