![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hejsan
Jag läste tipset om det här med displacements maps och det verkar ju bra för att få till terrängen. Ett problem till dock enligt min mening - om man vill göra något svenskt så behöver man träd, träd och åter träd. Finns det något sätt att få Trainz att sätta ut dessa j-kla träd åt en? Typ måla en yta och säg "träd, väx här"? Att sätta ut tusentals träd manuellt är - låt oss vara ärliga - trist.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Klipp och klistra ?
Har alltid funkat förrut ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Det finns också träd som du drar ut precis som spåren osv..
Men tyvärr kommer jag inte ihåg vad de träden heter.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jag brukar som sicknote skrev klippa och klistra. Sätt ut träd på en yta, kopiera ytan, välj att bara ta med de objekt som finns i ytan, ingen höjdskillnad eller "markfärg" (i brist på bättre ordval). Sen går det fort att bygga skog =)
Hänger du med? Knappt så jag gör det nu när jag läser det jag skrev :S //H |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() Ja man får ha några olika uppsättningar av trädkombinationer, radera vissa träd, byta ut några andra, rotera träd osv...Jag kopierar inte texturerna för att jag inte vill ha samma utseende på en större yta. Enformighet tycker vi inte om ![]() Senast redigerad av henke327 den 2008-08-22 klockan 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag vill tacka för alla fina tips. Provade att kopiera och det funkar bra.
Problemet är väl bara att först få till en fin skog som man kan kopiera, det skiljer ju otroligt mycket mellan olika träd som följer med Trainz och andra som man har laddat ner/installerat genom åren... Vissa är typ 100m höga medan andra 16 cm - en ganska stor bredd.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|