![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]() Citat:
Jag skulle använt bottenplattor som väggar, ja till allt på slussen förutom perronger då. Så som jag fattat det, så kan man inte göra om nått lok/tåg eller objekt gjort för ena simmen till den andra. Man kan visseligen utgå ifrån samma 3d-modell (tidigt skede) och bygga en version åt båda. Men som jag fattat det, så går det inte (tyvärr) att i det närmaste bygga klart en modell och sedan exportera den till varsinn tågsim... Allt som har att göra med spåren/vägarna är vanskligt att sätta ut medans man bygger. Man bör sätta ut sånt sist! Men det behöver inte hända något med rutten om man sätter ut sånt, men det kan sabba ordentligt. Så, välj själv... vill du chansa?
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-10-18 klockan 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Ok, jag ska nog sätta ut platform markers och ta en backup på rutten. Det kan nog bli svårt att hålla koll på alla underjordiska stationer när det börjar bli klart...
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Här kommer nu en bild av slussen. Det ska till lite finputs och så, men det är när nog värdig.
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Ser mycket bra ut!
Ja ta en backup och fortsätt sen. Testa sen att det funkar som det ska (köra och allt är kvar), ta en ny backup, släng gamla och fortsätt...
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]() Citat:
Du lyckades bra! Är det bottenplattor du använde? Sänk den gärna så bir det mer verklighet ut och testa T-tågen så att taket ligger nära tågtaket. Kolla bottenplattornas egenskaper om den har skuggor, isåfall bockar du "none" under fliken general (cont) så blir stationen lite ljusare. Lycka till!
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2008-10-18 klockan 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Ja, det är bottenplattor jag använde. Jag sänkte ner dom så pass långt det gick, fortfarande lite högt i takmen annars blev det ett glapp i tunnelmyningarna.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Är nu nästan klar med slussen, jag spar de mindre detaljerna tills jag vet att det inte blir för många objekt då. Det har visat sig ganska svårt att få ihop spåren efter stationen, det är ju en kurva och spåret längst ut slutar ju tidigare än det längs in. Det är väl 5 spår över bron sen, och det mittersta slutar med ett stopblock i vardera änden? Så är det i alla fall i Trainztunnelbanan.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|