Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-10, 19:48   #27
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
"Hur som helst håller jag på och undersöker lite men tyvärr är nog marknaden alldeles för liten i Sverige. Har räknat på vad en CD med 5-8 modeller på skulle kunna kosta och det är en mycket hög produktionskostnad. Målet jag har skulle inte vara att tjäna pengar utan att allt skulle gå +/- 0, bara så att 3D-proffset får sitt. Det som är problemet är volymen. Man måste sälja omkring 800 - 1000 ex av en CD för att få ihop och att CD-priset ska bli tillräckligt bra"
Jag förstår inte riktigt hur du menar?????

Ett exempel: Om man har 3d-programmet, så tjänar man väl redan på en såld cd. Det kostar ju inget, utom tid och den kan man inte räkna in i sammanhanget, då skulle det ju bli alldeles för dyrt.

Säg att man gör en 5 tåg och lägger dom på en skiva. Kostnaden för skivan är 10kr. Säljer du 10 skivor (borde vara lätt!?) för 100 spänn har du 900:-, säljer du 100 skivor har du 9000:- (borde väl gå!?). 9000 spänn är väl inte dåligt för 5 tåg eller? Menar då om man ser detta som ett extra-knäck och inget man tänker leva på!

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:25.