![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
Rätt surt att ett sådant litet fel kan få så förödande konsekvenser. Visste du att du gjort fel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
När jag håller rast/vila får jag enligt lagtexten inte vara "tillgänglig för jobb". Är jag det, ska jag sätta färdskrivaren på "tillgänglig". Det ordet kan man ju definiera i princip hur man vill. Jag är ju exempelvis tillgänglig när jag är hemma och sover, då min arbetsgivare har mitt telefonnummer.
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Illa. Betalar du eller arbetsgivaren böterna? Med tanke på att det gällde just det här. Tycker att det är skillnad mot fortkörning eller liknande när du har begått ett medvetet fel. Vad gäller övar lag för åkare när det gäller trafikförseelser? Förutsätter att man alltid är personligt ansvarig, men det kan ju finnas fall där det är ditt yrke som på ngt sätt vållat boten. Som i detta fallet ex. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare ssg
|
![]()
Oj, nu leder du onekligen bötesligan Simon, en liga man inte alltid vill vara med i, än hellre ha ledningen i
![]() Jag är väl uppe i ca 2500:- eller så med p-böter inräknade.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Oj Simon! Jag vet hur svårt det är med kör- och vilotider. Greppade inte riktigt allt när jag gick förarutbildningen i Alvesta (innan jag hoppade av).
Trodde först du blev utsatt för rån, men tydligen var det på helt andra vägar! ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
Simon leder ligan ohotat!!! ![]()
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se Senast redigerad av alexfaldt den 2008-12-11 klockan 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Jag får betala själv. Den enda boten jag fått betald från min arbetsgivare, är en p-bot från när jag lossade mjölk och hade liften en aning in på en busshållplats. 350 spänn tror jag det gick lös på, så det var ju ändå ingenting...
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|