Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-03, 21:44   #1
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard Djurgårdslinjen

Jag hittar varken någon Shaps mapp eller texture mapp i USA1 mappen som det står i ``LÄS MIG`` Varför? för då går det ju inte att kopiera de filerna till Number Seven.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-12-03, 22:23   #2
Byggare Bob
Guest

Standard

Jodå, de skall ligga där
C:/Program/Microsoft Games/Train Simulator/
ROUTES/USA1/Shapes

C:/Program/Microsoft Games/Train Simulator/ROUTES/USA1/Textures

, om du inte gjort någon specialinstallation och utelämnat några av de 6 originalrutterna.

Eftersom du, Ruben verkar ha så mycket problem med MSTS, är mitt förslag att du ominstallerar hela MSTS på nytt.
  Svara med citat
Gammal 2008-12-03, 22:45   #3
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Utan shapes och textures mapparna skulle inte usa1 rutten fungera, då dom mapparna innehåller modellerna/objekten till rutten. Så fungerar den rutten, så finns dom mapparna i usa1 mappen!

Man kan välja när man installerar msts att inte installera orginal rutterna. Det sparar plats på hårddisken, men många av dom nerladdade rutterna (speciellt äldre sånna) kräver att man har alla orginal rutterna installerade. Dom behövs för att det ska kopieras objekt ifrån dom.

Håller med Byggare Bob att du bör installera om msts. Du verkar ha mycket problem med det och en ominstallation kanske fixar problemen. Ta backups på TRAIN, GLOBAL och SOUND mapparna sen, så slipper du installera om allt nästa gång du får problem. Lycka till!
Gammal 2008-12-04, 17:13   #4
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

I vilken utav ``trädmapparna`` ligger Shaps och Texture-mapparna under USA1-rutten?

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 19:37   #5
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Håller själv aldrig på med några "trädmappar"...men det ligger 1st shapes mapp och 1st textures mapp i alla rutter. Utan dom, så fungerar inte rutten!

Öppna USA1 mappen vanligt, inte genom nån träd-mapp-lista. Du ser nu alla filer och mappar i USA1 mappen. Finns bara 1 shapes mapp och 1 textures mapp och dom ska kopieras till Djurgårdslinjen.
Gammal 2008-12-15, 19:46   #6
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Tack! det funkade. Men nu när jag kör på din rutt så finns det ju inga stationer och när man har kommit lite längre än till Djurgårdsbron så finns nästan inga objekt alls. Är det meningen att man ska sätta ut objekt själv?

Gammal 2008-12-16, 02:50   #7
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ruben Radzynski
Tack! det funkade. Men nu när jag kör på din rutt så finns det ju inga stationer och när man har kommit lite längre än till Djurgårdsbron så finns nästan inga objekt alls. Är det meningen att man ska sätta ut objekt själv?
Hej Ruben!

Det står att det är en beta version och med det menas att rutten inte är klar (färdigbyggd). Det står också att den som så önskar får bygga klart den. Denna rutt var den andra jag började bygga till MSTS och då fanns inte många objekt och inte heller xtracks. Mycket därför det blev som det blev med den...

OBS! Hållplatser finns utsatta, men du måste skapa en aktivitet till rutten!
Gammal 2008-12-16, 16:49   #8
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Jaha. Då ska jag nog bygga på den. I övrigt var den fin!

Gammal 2008-12-16, 17:30   #9
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ruben Radzynski
Jaha. Då ska jag nog bygga på den. I övrigt var den fin!
Kul att du funderar på att fortsätta bygga på den. Nu finns det ju mycket objekt som kan passa i den. Jag skulle dock börjat om från början med xtracks...

Lycka till!

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:45.