|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-12-03, 21:44 | #1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Djurgårdslinjen
Jag hittar varken någon Shaps mapp eller texture mapp i USA1 mappen som det står i ``LÄS MIG`` Varför? för då går det ju inte att kopiera de filerna till Number Seven.
|
|
2008-12-03, 22:23 | #2 |
Guest
|
Jodå, de skall ligga där
C:/Program/Microsoft Games/Train Simulator/ ROUTES/USA1/Shapes C:/Program/Microsoft Games/Train Simulator/ROUTES/USA1/Textures , om du inte gjort någon specialinstallation och utelämnat några av de 6 originalrutterna. Eftersom du, Ruben verkar ha så mycket problem med MSTS, är mitt förslag att du ominstallerar hela MSTS på nytt. |
2008-12-03, 22:45 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Utan shapes och textures mapparna skulle inte usa1 rutten fungera, då dom mapparna innehåller modellerna/objekten till rutten. Så fungerar den rutten, så finns dom mapparna i usa1 mappen!
Man kan välja när man installerar msts att inte installera orginal rutterna. Det sparar plats på hårddisken, men många av dom nerladdade rutterna (speciellt äldre sånna) kräver att man har alla orginal rutterna installerade. Dom behövs för att det ska kopieras objekt ifrån dom. Håller med Byggare Bob att du bör installera om msts. Du verkar ha mycket problem med det och en ominstallation kanske fixar problemen. Ta backups på TRAIN, GLOBAL och SOUND mapparna sen, så slipper du installera om allt nästa gång du får problem. Lycka till!
2008-12-04, 17:13 | #4 |
Tidigare Ruben
|
I vilken utav ``trädmapparna`` ligger Shaps och Texture-mapparna under USA1-rutten?
|
2008-12-04, 19:37 | #5 |
Hedersmedlem
|
Håller själv aldrig på med några "trädmappar"...men det ligger 1st shapes mapp och 1st textures mapp i alla rutter. Utan dom, så fungerar inte rutten!
Öppna USA1 mappen vanligt, inte genom nån träd-mapp-lista. Du ser nu alla filer och mappar i USA1 mappen. Finns bara 1 shapes mapp och 1 textures mapp och dom ska kopieras till Djurgårdslinjen.
2008-12-15, 19:46 | #6 |
Tidigare Ruben
|
Tack! det funkade. Men nu när jag kör på din rutt så finns det ju inga stationer och när man har kommit lite längre än till Djurgårdsbron så finns nästan inga objekt alls. Är det meningen att man ska sätta ut objekt själv?
|
2008-12-16, 02:50 | #7 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Det står att det är en beta version och med det menas att rutten inte är klar (färdigbyggd). Det står också att den som så önskar får bygga klart den. Denna rutt var den andra jag började bygga till MSTS och då fanns inte många objekt och inte heller xtracks. Mycket därför det blev som det blev med den... OBS! Hållplatser finns utsatta, men du måste skapa en aktivitet till rutten!
2008-12-16, 16:49 | #8 |
Tidigare Ruben
|
Jaha. Då ska jag nog bygga på den. I övrigt var den fin!
|
2008-12-16, 17:30 | #9 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Lycka till!
Visningsalternativ | |
|
|