Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-23, 21:40   #1
Nigge
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Standard Långturer inom Sverige

Tjena, första inlägget här!
är det någon som vet om det finns några rutter inom Sverige? t.ex Stockholm-Göteborg, Stockholm Malmö osv?
ev med lite stopp emellan som körs utav SJ
Eller är det någonting som någon planerar att göra ?

Tack för svar

Syftar på MSTS (sorry om jag hlömde det, såg inte att det fanns separata forum för de olika simulatorerna)

Senast redigerad av Nigge den 2008-12-23 klockan 23:04.
Nigge besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-12-24, 08:37   #2
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Ja, i fortsättningen är det bra om du skriver i rätt del av forumet, både så att det blir bättre ordning och så får du snabbare svar då. Jag ska berätta om vilka rutter som finns: Inlandsbana (Arvidsjaur-Jokkmokk) finns på www.train-sim.com, Tottes mycket fina Trollhättanrutt, som går mellan Oslo och Kornsjö(delen Kornsjö-Göteborg är under arberte, läs mer om rutten i dess tråd) finns på www.banbyggarna.se. På www.train-sim.com finns också en beta av Lidingöbanan(ej färdig). På www.banbyggarna.se finns också Djurgårdslinjen(beta, inga objekt, bara spår). På www.banbyggarna.se finns också ett antal påhittade banor: NEJ(Nedanby-Ekeberg Järnväg), JBJ(Jarlsberg-Bjussjöhamn Järnväg) och NMJ(Nåttebo Mellerfors Järnväg). Sedan finns också rutten Denmark 2000 där man kan köra i stora delar av Danmark men också till Hamburg och från Malmö till Köpenhamn. Denna rutt finns på http://www.train-sim.org. Slutligen håller jag på att bygga Stockholms tbana. Jag hoppas att du är nöjd med detta svar!

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2008-12-24 klockan 08:42.
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-24, 23:24   #3
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Han är delvis i rätt del: Allmänt om Tågsimulatorer sen att det finns flera under kategorier till varje simulator är en annan sak.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-25, 02:46   #4
Nigge
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Standard

Är medveten om att jag dessvärre var lite snabb när jag skrev inlägget, hade missat att det fanns så många underkategorier, och när jag väl skrivit var det lite sent
ber om ursäkt för detta....

Vet dock inte om min fråga blivit besvarad(har dock fått massvis med hjälp, och trollhättan rutten har gett mig mycket lycka) men är det någon som har gjort/eller håller på med långturer inom sverige, t.ex Stockholm-Gbg med dess stopp, eller är det kanske "omöjligt" att göra?...
Nigge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-25, 09:03   #5
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Dessa långa rutter som du efterfrågar är verkligen inte omöjliga att göra, men att bygga tex Stockholm-Göteborg är ett jätteprojekt. Trollhättanrutten är på totalt 35 mil lång och Totte har hållt på med den i många år. Och MSTS är ju en ganska gammal simulator, så jag tror dessvärre att vi inte kommer att få så många nya rutter till den.

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:27.