|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
Bara ett fåtal av dina lampor fungerar för mig. Det konstiga är att " lamp double no entry green" fungerar medan Lamp Double Green" inte fungerar. Har gått igenom maparna och configen men hittar ingen skilnad mer än på namnen.
|
|
|
#2 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Göran.
Har inte kollat upp lampor och belysning, själv än. Tänkte bara höra, om du har kört dom nya uppdateringarna. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22139 Har inte själv, laddat hem och installerat dom än. Men det verkar, som om det är dax för mig nu. Har ramlat in några stycken, sen sist. Såg jag.
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
Hej Håkan!
Har du uppdaterat till 38575 som skall vara den senaste. Annars följ länken från Bengan ovan och gör enligt ODD:s inlägg, resten av patcharna skall komma automatiskt. Det finns även en del tipps på TrainzDev. Ett av tippsen som fungerar är att i Ojects - Add object klicka på "Get object" knappen, klicka på den ej fungerande lampan, ta bort lampan och ersätt den med "+ knappen" och plötsligt fungerar det! Portin Senast redigerad av portin den 2009-03-07 klockan 19:03. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
Jag har hittat en lösning på TrainzDev som fungerar på banor gjorda i TRS2004-2006 och som importerats till TS2009.
I Surveyor gå in i menyn "Delete missing assets", klicka och simsalabim så fungerar all belysning igen! //Portin Senast redigerad av portin den 2009-03-08 klockan 19:20. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
|
Fungerade inte för mig.
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
patcha vettja
![]() fungerade utmärkt för mig efter patchningen ![]() hade typ 38285 (kanske, nått liknande var det iaf) nu har jag iaf 38575
|
|
|
#7 |
|
Medlem
|
Sista patchen jag kan hitta är 38285_to_38316. Var har du hittat resten, tacksam för svar.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|