|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-10-02, 18:54 | #1 |
Guest
|
Problem med Northern Denmark
Jag har laddat ner Northern Denmark v.3.0 och får det inte att funka särskilt bra. Med hyfsad grafik (bra grafik får jag aldrig...) får jag 5-6 FPS på första aktiviteten, men dessvärre ser jag aldrig mer än 5 meter framför spåret, resten försvinner i någon slags grå dimma. Dessutom leker hastighetsmätaren jojo, aktiviteterna tar flera minuter att ladda och precis när den ska starta upp sk*ten får jag ett felmeddelande och erbjudande att skicka felrapport till Microsoft. Erfarenheten säger dock att datorn hänger sig om jag trycker på "Send error report". Nej tack.
Som om inte detta vore nog har jag inte lyckats installera alla vagnar/lok korrekt, som trots auto-installation och två försök varav jag inför den andra stängde av samtliga program misslyckades. Så därför får jag upp ett dussin felmeddelanden vid start och efter varje avslutad eller avbruten aktivitet, vilket i praktiken innebär att jag får trycka på Enterknappen tolv gånger under ett frenetiskt ljud av en hårt arbetande processor. Nejdå, detta var inte allt. Jag har dessutom inte lyckats installera alla aktiviteter, några verkar som bortblåsta. Dessutom ser grafiken i listan över tillgängliga aktiviteter litet vrickad ut, om uttrycket tillåts. Detta trots att jag gjort om allting en gång. Nu vädjar jag alltså efter hjälp av er, kära forumkamrater. Jag hade tänkt att posta en skärmdump, men jag misstänkte att det räcker med att läsa om eländet... ____________________ Med vänliga hälsningar Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net Edited by - niofem on 02 October 2002 17:55:41 |
|
2002-10-02, 19:21 | #2 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
- Om MSTS i övrigt fungerar så skulle jag satsa på att avinstallera rutten och därefter ladda ner rutten igen och installera den. Det kan ju hända att det blir fel medans man laddat ner. Mvh R o g e ® |
|
2002-10-02, 21:42 | #3 |
Medlem
|
Du må have et problem med din MSTS. Har du fjernet den den gamle udgave af NDK? Har du kørt "install.bat"-filen? Har du hentet patch 2? prøv at kigge på siden http://www.gameaddons.dk
Vandborg |
2002-10-02, 21:56 | #4 |
Medlem
|
Hej!
Kanske dags att köpa en ny dator också, Niofem? Med vänlig hälsning: Pson |
2002-10-03, 20:21 | #5 | |
Guest
|
Citat:
____________________ Med vänliga hälsningar Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
2002-10-03, 20:22 | #6 | |
Guest
|
Citat:
____________________ Med vänliga hälsningar Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med Y2:an. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2003-11-25 16:51 |
Northern Denmark | stefan_o | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-11-11 23:33 |
Northern Denmark vill inte fungera. | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2002-10-29 21:31 |
Simulator Problem | gsmalbin | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-09-18 21:12 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 23:20 |