![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Glöm inte att dra av för tjänsteresor till arbetet också! Jag lyckades komma upp i 8029 kr, minus 30% skatt! Det är inte lönt att dra av det precis!
![]() 14000 kr tillbaka? Då har Skatteverket gjort en grov miss där.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Nej schulle, skatteverket har inte gjort en miss, de drar 30/33% skatt varje månad trotts att jag bara har ett deltids jobb och tjänar mellan 6-10 tusen kronor i månaden(netto) mao så betalar jag egentligen för mycket skatt för att tjäna så lite...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Deltid och Extra arbete är svårt att räkna exakt på för skatteverket så då drar de en högre skatt just för att du ska slippa betala tillbaka i slutet. Så åt ena hållet kan man säga att det är en miss av skatteverket om de drar så pass mycket att du får 14k tillbaka, men å andra sidan får du ändå tillbaka pengarna, och vem klagar på några extra tusen lagom till sommaren?
Blev 6,500 tillbaka själv.
![]() |
#4 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Betala 19 000.... Fy för!
Nåväl. Hade bilen på service igår, och kom undan med 3000 spänn. Hade verkstaden valt budgettändstift istället för platinastift så hade det bara gått på. 2200. Det är inte ens hälften av vad Saab märkesverkstad skulle tagit! ![]()
![]() |
#6 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Mitt TS 09 har kommit idag!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |