|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-01-10, 14:31 | #61 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Och ja, man brukar ha det upphängt sådär. Ibland brukar man även hänga upp det på en liten krok under dragkroken såsom det gamla kopplet (det som jag inte tyckte var så bra... ). Första bilden är ett bra exempel på det: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17027 Men jag tycker att du ska ha dom upphängda på dragkroken som dom är nu. Annars är det som dom andra påpekat buffertarna som ser lite kantiga ut bara(jisses vad jag klagar ) Ser verkligen fram imot att få koppla på dessa vagnar efter ditt Sb-lok och tuffa iväg! Oss CDP-kunniga personer imellan, lycka till med fortsättningen
2009-01-10, 15:49 | #62 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
Citat:
2009-01-15, 19:51 | #63 |
Medlem
|
Jo, och jag har ändrat till den formen av upphängning, vilket borde synas på de senaste bilderna. Håller för tillfället på med UVW-Unwrappingen vilket på en sådan här modell är ett riktigt h-e, i synnerhet om man i sin trötta oklarhet lyckats, vid ett tillfälle, ta bort all UVW-data Så humöret är på topp och arbetet framskrider sakta men säkert, då jag föredrar att unwrappa manuellt framför att låta något opålitligt program göra det åt mig
2009-01-16, 16:40 | #64 | |
Medlem
|
Citat:
Och så går det så mycket snabbare också....
2009-02-15, 16:13 | #65 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Lite nyfiken bara, så en stilla undran. Hur går det med "petningen" ?
MVH. Ekan |
2009-02-15, 20:13 | #66 | |
Medlem
|
Citat:
Samma sak kan dessvärre inte sägas om min arbetsprestation... Har kört ner mig i UVW-mapping=motivationsdödar-träsket och det slirar med alla fyra hjul... Tidsbrist och några icke trainz-relaterade modeleringsprojekt tar också tid från projektet. Samt att jag håller på att utveckla mina talanger på ett väldigt knepigt område, nämligen organisk modelering... om det gynnar tågsimulator hobbyn är idag dock ännu dolt av mörker... ( ) En väldigt "inspirerande" bild...
2009-04-04, 22:13 | #67 |
Medlem
|
Jo, jag lever än... om än knappt sitter och räknar nitar på Mats bilder och håller på att somna...
Måste väl erkänna att jag i på grund av allt annat grejs som måste göras helt enkelt glömt bort projektet, men snart är studiernas tid över och man kan se fram emot en tid av välbehövlig arbetslöshet En bild, helt enligt vanlig ordning.
2009-04-05, 10:28 | #68 |
Medlem
|
Mycket snyggt!
Kommer du att animera dörrar så att dom öppnas när man stannar vid stationerna och så att man ser passagerarna i vagnen? Dessa är inte så svåra att fixa och dom gör modellen mycket roligare och håller den rolig längre.
2009-04-06, 19:05 | #69 | |
Medlem
|
Citat:
Hade i nuläget inte tänkt göra det då det skulle innebära lite extra arbete eftersom jag inte gjort någon inredning för ändarna på vagnen, men vi får se hur det blir. En till tidig textureringsbild
2009-04-06, 21:32 | #70 |
Veteran
|
Kul att se att projektet går framåt, det ser mycket bra ut. Sådana vagnar är värd att vänta på. MVH. Ekan
PS. Körde Volvo 245'an i diket? |
2009-04-13, 10:04 | #71 |
Medlem
|
Ser fortfarande fantastiskt ut!
Hålen i ändarna behöver inte vara några avancerade saker, golv, tak väggar och en dörröppning är det som behövs
2009-04-13, 16:07 | #72 |
Medlem
|
Ack, vad gör man inte för communityn
@ekan jovisst det blev allvarliga lackskador... (fatala texturproblem som jag inte orkar fixa ) Bild enligt vanlig ordning:
2009-04-13, 16:36 | #73 |
Veteran
|
Okey, en Volvo hit eller dit. Går väl att hitta likvärdiga bilar kanske.
Blir lite värre att hitta vagnar som håller din klass, så se till att hålla den kvar på vägen, eller rättare sagt, spåret. Mycket snyggt . MVH. Ekan |
2009-04-14, 17:53 | #74 |
Medlem
|
Nu är det bara att splittra upp dörrarna till två egna mesher, en för varje sida, sätta dummrar på bodyn som dörrarna skall kopplas till, animera och exportera. Fårga sedan MatsS hur du skall göra med script. Ev. kan jag hjälpa dig.
Föresten, finns det inte någon "automapper" funktion i max? I Blender räcker det med att trycka på en knapp vänta X antal sekunder och sedan har man en mappning. Vill man ändra så är det bara att flytta runt och pilla och sedan kan man låsa fast det man vill och göra en ny mappning för att fördela de olåsta sakerna. Har inte riktigt fått det att fungera till 100% ännu men det är på gång. Otroligt snyggt bygge!
2009-07-01, 15:47 | #75 |
Medlem
|
Hur går det med bygget?
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|