![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Det är en sanning med modifikation. GC har inte 'köpt' några lok alls. På den gamla tiden när allt var SJ så köptes loken in av svenska staten. När man delade SJ i ett antal delar så fick SJ AB (persontrafiken) alla Rc6'or och Rc3'or. GC (Green Cargo), som kör godstrafiken fick alla Rc1, Rm, Rc2 och Rc4. De har idag fått tagit över några Rc3 också eftersom de kör postens transporter i sth 160. Till dessa transporter används kanonbra tyska godsvagnar med skivbromsar.
Nämnas kan också att SJ, på den gamla tiden, sålde alla Rc5 (senare ombyggda till Rc6) och Rc6-lok till ett 'sell and lease' bolag och idag så hyr man dessa lok istället. Detta gjordes av en enda anledning nämligen att svenska staten inte skulle kunna ta loken och dela ut dessa till privata bolag. Till slut kan också nämnas att TGOJ idag ägs av GC eller SJ AB, jag vet inte vilket. Det finns någonting som heter TGOJ trafik som däremot tydligen inte ägs av det statliga bolaget. /Pursche ![]() Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
![]() |
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
BK Tåg i Konkurs | Kvarne | Tågbilder | 3 | 2005-03-21 17:36 |
*Snyft* VBK Tåg i konkurs... | Dson | Virtuella Tågbolag | 1 | 2003-06-11 20:33 |
Betyg idag. Hur gick det för er? | Pson | Off-topic | 21 | 2002-12-23 09:56 |
VMTAB i konkurs! | Dson | Virtuella Tågbolag | 1 | 2002-10-30 17:42 |
Skribofont i konkurs | hp | Off-topic | 1 | 2002-05-28 19:58 |