![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
HEJ! Idag gick jag och köpte Rail simulator från Tv-Spelsbörsen via en tradera auktion för 99 kronor, men något är fel för att installera är inget problem, men när jag ska starta får jag upp ett felmeddelande varje gång jag trycker på knappen play
Jag har provat att installera av och installera på igen, jag har provat att ta bort alla spår av Rail simulator och börja om från 0, men samma sak händer ändå, vad kan detta bero på? och vad kan lösa detta problem? Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej
Har du vald Engelska i start skärm ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nej, jag är ju svensk. mvh Johnny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Han undrar om du valt engelska som standard språk i spelet (under options)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Det andrar du under uppstarten av Rail Simulator, fran Defult till Engelska. (Ar i London nu och kan darfor inte skriva vissa bokstaver.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Tror att Shasta syftade på språkändringen till engelska som man måste göra innan man installerar Mk2.
Nu har i alla fall Jonmpa fått igång Rc-loket och summeringen är väl installation av Mk-packen behövde göras, samt att lugnt o metodiskt installera och testa Rc-loket i en standard-rutt. Ett generellt tips när man installerar saker är att testa av grejjerna succesivt mellan installationerna, så man inte får flera typer av fel på samma gång. Så, för att få igång ett Rc på Swens långa testrutt (typ 39 mil!! ) bör gången vara följande om det är en helt ny installation av Rs eller RW det handlar om: 1. se till att du har Mk1 och Mk2 installerade om det är Rail Simulator du kör på 2. installera Rc-loket 3. testa loket i en originalrutt och i "free roam"-scenario. Glöm inte att placera ut en förare i loket oxå. 4. När det är gjort och fungerar, så kan man fortsätta med att installera det som behövs för Swens rutt. ![]() Senast redigerad av Mazz den 2009-06-25 klockan 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
|
![]()
Hej på er jag har instalerat båda uppdateringarna Mk1 och Mk2 och nu startar
inte simulator alls får till svar vid start att Rail Sim.exe har stött på problem och måste avslutas. Så vad är det som är fel undrar jag nu? Jag tog en kopia på simulator inan jag instalerade Mk1 uppdaterinen om det kan vara till någon hjälp. Jan-Anders Johansson |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hade du några modifikationer/addons redan installerade före installationen av mk1/2? De flesta uppdateringar behöver ett rent spel som är fritt från modifikationer. Försök med att ominstallera RS från grunden och prova därefter installera mk1/2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Som Mazz säger, för att förtydliga det: Ändra från Default under uppstart av KRS till engelska, Jaj 69.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
|
![]()
Hej och tack för alla svaren ja kommer att instlera om Rail sim så snart jag får tid och vädret tillåter att datorn är på. Åskan har dundrat på här sedan flera timmar men just nu är det tyst och lungt
Jan-Anders J |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|