![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Hej,
se bilden. Röd spårvagn ska in på hållplatsen och den gröna ska fortsätta frammåt. Dessa båda ankommer korsningen samtidigt och krockar således. Ingen av dom spårar ur utan dom åker "igenom" varandra. Hur löser jag detta? Samma problem blir det när två spår korsar varandra i 90 grader (som ett plus). Lite hjälp och råd skulle underlätta. Går det att lösa med signaler? Osynliga spår? Ngn rule? Trigger? Jag är öppen för förslag. //H |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Det går säkert att ordna på något sätt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Prova med att sätta in en "försening" på ungefär 10 sekunder. Det kan du göra inne på "driver setup" och sedan välja vad de olika förarna ska hitta på. Förseningsmenyn heter "wait for". Där kan du välja t ex 10s eller en timme eller vad du vill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
En utav dom första rules som kom, ska nog lösa ditt problem.
Tror att den heter Diamond Crossover eller något liknande. Har för mig, att den hade sina begränsningar. Så det kan ha dykt upp något bättre eller att den själv kanske har blivit uppdaterad.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Finns en bra signal att använda också, Strab LSI eller något liknande heter den. (Sök på Strab på DLS och ta hem allt du hittar, mycket användbara grejer) I konfigurationsrutan kan du ställa in att signalen ska interagera med en annan signal och hur den ska göra det. Visserligen är konfigurationsrutan på tyska, men google translate kan nog göra det hyfsat förståeligt.
Senast redigerad av Slash2 den 2009-09-20 klockan 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Tack för alla svar!
Bengan: Jag har hittat rulen och ska testa den omgående, ser lovande ut. Tack! Slash2: Strab LSA, det måste vara dom antar jag? Ska testa dom med, dags att plocka fram grundskoletyskan igen ![]() X2an: http://www.ptram.eu/ Sidan är på polska (?) men det går att välja engelska. Kräver registrering men det är lätt gjort. Alla spårvagnarna har passagerarstöd så de är ganska trevliga att använda. Lite OT förresten, vart kan jag hitta bra kontaktledningar till spårvagnar? De jag använder på bilden är inbyggda i spåret och blir därför inte realistiska. De som används i denna video vore perfekt att ha: http://www.youtube.com/watch?v=gcUvZOUK5o8 ngn som vet vart de finns? //Henke |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Bengan, jag har försökt med Diamond Crossover utan framgång. Kan du se om jag gör ngt fel?
Signalerna heter enligt följande: Norr: 1 Väst: 2 Öst: 3 Syd: 4 Bilderna är tagna i Surveyor men visar hur spårvagnarna kör i driver. /Henke |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har knappt satt mig in i alla Rules, som finns. Har ägnat mig mer åt ommålningar utav diverse slag och bara byggt halvfärdiga banor. Har hela tiden tänkt, att det där ska jag sätta mig in i. När jag har byggt färdigt en bana helt, men jag kommer bara halvvägs på mina byggen. Innan jag sätter igång med nästa eller så kommer det någonting, som jag vill måla om först.
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Hej!
Nu kommer jag från igen stans och såg bilderna på spårvagnarna och jag undra bara vilken sida kan man ladda ner dom? Dom var ganska snygga! ![]() EDIT: GLÖM DET SÅ ATT DET STOD LÄNGRE UPP I INLÄGGEN!
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-09-26 klockan 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|