![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Väldigt snyggt! Ser fram emot fler bilder!
![]() |
#36 |
Medlem
|
![]()
Hur går det med banan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Tänkte uppdatera er lite över hur bygget ligger till. Har gjort första ihopslagningen av moduler och förlängt banan från Vidrigstad mot Hackberga, till stationen Sattane. Efter Sattane blir det åter enkelspårigt men med mycket tät trafik, både regionaltåg, IC och pendeltåg ska samsas om det spåret.
Kollade även hur lång tid det tog att köra längsta sträckan (Sattane - strax norr om Klagomåla) med en X31:a. Med uppehåll på de större stationerna och enligt hastighetsbegränsningarna tog de 50 kilometrarna 28 minuter, med andra ord börjar jag närma mig halva ruttens tänkta storlek. ![]() Bilder kommer inte än, har inte byggt upp så mycket landskap på den nya sträckan än. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
Tänkte uppdatera lite, har både dåliga och goda nyheter. (Nej, jag har inte lagt ner projektet
![]() Dåliga nyheter: Jag har haft hårddiskhaveri på min dator. Goda nyheter: Trainz var installerat på en extern hårddisk och är opåverkat, ska dock installera om Trainz och kopiera över alla inställningar och filer för att få helt 100%:ig funktionalitet. Och så till själva bygget: Har inte byggt nämnvärt mycket mer än vad jag sist berättade, har pillat lite på stationsområdet i Hackberga C och har påbörjat skogbyte (återigen tack, ekv, för en underbar guide!). Siktar på att komma en bra bit framåt under påsklovet, just nu måste jag prioritera skolan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Ånej, projektet har inte dött än! Här är en bild från Vikö, ett litet samhälle på den gamla banan mellan Tråklanda och Västermark, en bana som genomgår en enorm upprustning.
![]() Här möter SJ IC 127 mot Hackberga ett tomt timmertåg draget av ett Hectorrail 441. Samtidigt visas SJ's nyombyggda X31K 4336 upp på spår 1, dessa tåg ska ersätta loktågen på denna sträcka när dubbelspåret är klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]()
Riktigt snyggt; väl genomtänkt idé och roliga ortsnamn.
Fråga 1: Var hittar jag kontaktledningspaketet? Fråga 2: Backdrop med svensk skärgård som du har här, var finner jag den? //Lucidor |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
så finns dom här på downloads.
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]()
Bygget går framåt, har börjat expandera både norrut och söderut. Dock blev det lite fel i bygget, så Västermarksbanan går österut från Gnällarp och inte västerut som på kartan. Totala längden på en hel sträcka är nu ca 95 km, efter att ha byggt ihop banan med modulen som innehåller Tråklanda Flygplats och Vikö blir banan ca 130-150 km lång. Har följer två bilder från Sattadalen, en dalgång söder om Sattane (mellan Vidrigstad och hackberga), här är sth bara 70 km/h.
![]() ![]() Som ni ser återstår det en hel del, bland annat lite el... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Va fint landskap du har gjort! Grattis!
|
![]() |