![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
STW-member
|
![]()
har inget med bumpade texturer just att göra vad jag vet.
Gissar på att du har gjort hela slipersytan plan? har själv så på mina spår, men då uppkommer det där fenomenet eftersom två helt plana ytor ligger på exakt samma höjd så får den problem med sorteringen (vilken av dem som ska visas). En lösning är att göra en svag förhöjning mot mitten av slipersen (det blir ju dock 1 till polygon), det är ju så Aurans spår är gjorda för att komma runt det värsta av det där sorteringsproblemet. /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 729
|
![]()
Jo, det stämmer. Har använt dina spår som mall och kollat hur du gjort. Men på dina spår så finns inte detta problem. Sorteringsfelet vet jag hur det ser ut, och detta är ju lite likt det, men det är ju bara på den del av varje rälssegment.
Fler förslag?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|