![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Man ska ha en "driver command" som heter set indactor eller något liknande. finns på DLS.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Det finns inget sånt i DLS eller CM2/CMP... har du en som du kan lägga ut?
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ok, jag kan lägga ut den, varsågod!
Det är Cosey som har gjort den, så att ni bara vet. ![]()
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
I scriptet bn.gs ser man att det styrs av nästa växels läge (right och left). För att få det att fungera i vanliga kurvor får man väl experimentera med nån osynlig "junctionlever" ? Skriv om nån kommer på nåt!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2009-10-26 klockan 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det funkar inte hos mig, men två bussar som andi06 hat gjort funkar på det sättet. En finns inbyggt i spelet. Finns på DLS. Sök på Daimler så dyker den upp bland nedladdningarna.
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
X2an, SetIndicator är ett "driver command" som skickar ett meddelande till vagnen. Inte heller så praktiskt. Man måste repetera detta kommando i Driver, för varje Session. Det bästa vore att göra någon form av marker, som permanentas i spåret och som skickar ut dessa meddelanden till aktuellt tåg. Och vi ska inte diskutera detta i det här forumet (Downloads). Öppna en en ny tråd under ämnet Scenarios och scripts istället.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-10-27 klockan 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
jag saknar brisbane four var kan man ladda ner den. för när jag får den så kan jag köra dom.
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Sök på kuid 108959:53429:2 och se till att ha TRS2004 ikryssat!
![]() |
![]() |
Taggar |
göteborg, m31, spårvagn |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|