Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-09, 13:09   #1
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Förbaskat snygg modell!
Kristian besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 14:25   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard 091109 sista handen

Justerat taket, flyttat gardiner och mörkat väggfärgen m.m. Nu skall jag ägna mig åt attachmentpunkter, config, panto och script (kommer att ta sin tid).

Tack för alla uppmuntrande tillrop!!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20091109_0008.jpg (114.9 KB, 138 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 15:59   #3
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Justerat taket, flyttat gardiner och mörkat väggfärgen m.m. Nu skall jag ägna mig åt attachmentpunkter, config, panto och script ...
... och hytt?
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 16:29   #4
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Kaske du också skulle fixa motorljud, hornsound? Motorljud, har jag ett förslag på. Jag fattar inget om hur de gör det, men de inbyggda loken i trs som, BR 143, BR 103 och OBB 1016 har. De har något sorts enginesound som förknippar med farten. Dock vet jag inte hur de funkar.

Ps. så snyggt! Du fattar verkligen hur man bygger tåg! De flesta önskningarna går ju i uppfyllelse!
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 17:44   #5
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Kaske du också skulle fixa motorljud, hornsound? Motorljud, har jag ett förslag på. Jag fattar inget om hur de gör det, men de inbyggda loken i trs som, BR 143, BR 103 och OBB 1016 har. De har något sorts enginesound som förknippar med farten. Dock vet jag inte hur de funkar.

Ps. så snyggt! Du fattar verkligen hur man bygger tåg! De flesta önskningarna går ju i uppfyllelse!
Den biten klarar jag nog, hade tänkt samma enginesound som till x16, dom stora elloken "brôtar" alldeles för mycket, X7 hade en liten motor på några 100-tal hästar.
Hornsound? Jag kommer inte ihåg hur X7 lät, gör någon? Enginespecen får jag väl leta efter en passande och anpassa så gott det går.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 17:53   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard 091109 om aftonen

Börjat plantera ut "attachmentpoints". Detta är bara början - återstår ett femtiotal till innan "skogen" är färdigplanterad - man får dokumentera noggrannt annars tappar man kontrollen! Men jag har skogsfolk i släkten så det skall nog - lite "skogsDNA" finns nog i mina gener?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Attachments01.jpg (110.0 KB, 127 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 18:02   #7
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Ser fram imot detta, kan knappt vänta! En fråga. Vilken version av trainz är den gjord för? Jag har trainz 09 så för mig är det ingen fara, men för andra kan det bli problem.
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 17:39   #8
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
... och hytt?
Om du menar en hytt med fungerande reglage så tror jag inte jag klarar det (jag kör med "QWERTYASDFX"). Men jag tänker använda inredningen som "Interior", den är ju lite "hemmagjord" som ni kan se, men får duga i första versionen.

Jo en sak till, svenolov - du är ju scriptguru här i forumet - jag har två script som jag tänkte sätta samman till ett: Det ena är Br23-script för koppel (och tänkt tillfoga övergångsbryggor) vid koppling, det andra är bn.gs för GS M31 spårvagnarna som kan hantera bakljus, destinationsskyltar, vindrutetorkare( funkar inte!) och innerbelysning m.m.
Jag har andra namn på attachmentspoins och meshes men när jag har satt ut hela "skogen" skulla jag vilja att du tittade på scripten för att se om de går att förena till ett. Jag kan ju mejla dig gs-filerna när det blir dax. Vid närmare eftertanke mejlar jag dig orginalscripten och om du har tid och lust finns tid att fundera - det vore till stor hjälp( själv har jag programmerarutbildning i Cobol, Algol och Pascal[ utdöda forntidsspråk] - vad gäller C är jag "void"!). Jag mejlar config och gs-filer så får vi se om du orkar - mina attachmentnamn kommer sen.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 17:58   #9
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Om du menar en hytt med fungerande reglage så tror jag inte jag klarar det (jag kör med "QWERTYASDFX"). Men jag tänker använda inredningen som "Interior", den är ju lite "hemmagjord" som ni kan se, men får duga i första versionen.
På Aurans hemsida finns det hytter med fungerande reglage med gMax/3Dsmax filer samt dokumentation som du kan plocka isär och sno script och configdelar ifrån. Mycket lärorikt!

http://www.auran.com/TRS2004/downloa...0_interior.zip
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-29, 17:58   #10
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Snyggt, kommer denna släppas även till KRS?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-29, 18:29   #11
portin
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Åsa, Sweden.
Inlägg: 45
Smile

Snyggt!

Otroligt fint detaljarbete, skall bli ytterst trevligt att få ta del av ditt färdiga alster!

//Portin
portin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-29, 18:33   #12
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Snyggt, kommer denna släppas även till KRS?
Inte en chans, jag jobbar uteslutande med Trainz!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009