![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
hej nu jag börja bygg västerdalsban .från malung mot borlänge.
här ni några bilder jag ha en bit kva ... skiv gärn svar på dett inlägg vad ni tycker över mitt bygge . ni få gärna kommar med förslag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Så här, har det sett ut för oss allra flesta, när vi har börjat bygga. När du har byggt några bord. Så ska du se, att det ser ännu bättre ut och då har du fått upp vanan och blir mer självkritisk och går tillbaka till det första bordet och fixar alla missarna där, sen hamnar du i en ond cirkel. Som dom allra flesta gör, hittar nya småfel och ska fixa till dessa. Tror nog, att ingen känner sig riktigt nöjd med sin bana och hela tiden hittar något fel eller så dyker ett nytt objekt upp för nedladdning, som man vill klämma in någonstans. Bara att kämpa på, så ska du se. Att du får upp tekniken.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
precis som bengan säger en jätte bra början. jag är nog för själv kritisk när det gäller att göra banor för jag går alltid tebax och fixar till detaljer och ändrar om
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Instämmer med föregående talare.
Precis som sägs ovan, så är vi alla nybörjare i början, och kanske allt annat än nöjd med det första vi har byggt. MEN man blir desto mer nöjd för varje förbättring man har gjort, och för varje knep man kommer på, och med varje nytt objekt man hittar som passar bra in till det man bygger osv osv. Men en sak som man bör ha i åtanke, sagt i all välmening, är att det kräver en hel del TÅLAMOD och ödmjukhet när man bygger. Sätt inte upp för stora mål på engång och önska förmycket saker som ännu inte finns / är byggda. Jag själv har en önskelista som säkert är flera meter lång, men eftersom jag saknar kunnskap i i den ädla 3D-konsten, så väntar jag tålmodigt tills, när eller om sakerna blir verklighet och tar då tacksamt emot dessa. Trots allt är det en ganska begränsad skara av dessa, desto DUKTIGARE, 3d- byggare vi har att tillgå, och dom gör nog allt vad dom kan för att tillgodose och glädja oss användare med ny och fina objekt hela tiden. Jag har t.ex längtat efter X7 ända sedan jag började med Trainz för 2 år sedan, och nu dök det till min glädje, helt plötsligt upp. Sen är din ursäkt godtagen ![]() Ställ den bara en gång på ett ställe, man får inga fler konstruktiva svar om man postar samma fråga i alla trådar, och det är inte alla frågor man får svar på samma dag (eller alls), ha tålamod, och är du osäker om vilken avd. den hör hemma i, så posta i "Allmänt om Trainz", där man, precis som rubriken säger, kan skriva eller fråga om i stort sett vad som helst om Trainz.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Här kommer det nya bild från mitt bygge jag byt om lit enu med lite snyggare. nu tycker jag ni få gärna kommar med förslag det jag skan nu är svenska bommar och boom signal.
skriv svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
här kommer någ nya bilder jag bygger för fult . jag kommit en bit nu ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Du lär dig snabbt ser jag. Lycka till i fortsättningen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Här komemr det nya bilder från mitt ban bygget . jag ändr lite nu och byg lite mer snygg städ för varje station.
skriv gärn svar med förslag om ni vill hjälp mig så få ni gärna göra det jag behöver ett landskap med bondgår djur behöver inte vår nån station. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Här komemr några fler bilder .
|
![]() |
![]() |