![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() Ja, jag skulle oxå vilja ha på det viset, men jag har inte läst på om stockbockarnas underbara RW-värld ännu, men det står på agendan när växeldelen av spåret är klart åsså. Ritning på äldre svenska stoppbockar har jag och det blir ju samma textur som spåret, men nyare kan bli kinkigare med underlag... Nåja, får ta en sak i taget, gammel-stoppbocken är ju bara att böja till lite av spåret... ja, typ så... Så den är ju lämplig att fortsätta med och många sådana finns ju fortfarande kvar här o där. Spårtestare, det är noterat... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Växelställ, stoppbockar och allt annat runt kring rälsen görs som separata modeller och pekas ut via blueprint så det ska inte vara några problem.
Finns ju redan ett svenskt växelklot som visar hur det görs och jag har själv också gjort ett växelklot men det var ju onödigt med dubblering av modeller. Har även funderat på en modern stoppbock som ju är rätt enkelt att mäta upp på närmsta bangård men det ligger långt bort på listan med projekt även om det nog skulle gå rätt snabbt att slänga ihop den. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ska se vad jag kan lösa utan spårspring...
__________________
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Lyfte över mina spår som jag inte jobbat med sen Rail Simulator och konstaterar två saker... Rälsbefästningarna syns betydligt bättre i TS2012 det är bra. Men, ballasten blev tossigt mycket mörkare... Nåja, det står kanske överst på agendan just nu.
Men, har haft en fundering som jag tänkte ventilera... Skulle det vara en bra ide att som komplement även göra spår helt utan ballast och sedan göra ballasten som separata loft-objekt? Fördelen skulle kunna vara att var och en som vill ha en annan spårtyp men inom ramen för samma sliperstyp, kan lättare själv göra sina varianter. Man kan även lättare göra variationer på hur mycket ballasten täcker slipersen, så är det ju faktiskt på riktigt. Tja, vad tror ni, kan det vara en ide att prova? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Det är väl en hel del som har ändrats med hur spåret ska byggas för RW3 och vad jag har läst om SAD's försök med spåren så är det tydligen någon bugg i det hela också för tillfället iaf när det gällde 3d slipers så det kan nog vara ide att luta sig tillbaka(med detta) tills den utlovade dokumentationen dyker upp.
Det är ju helt klart värt att prova även om jag tror det blir väldigt pillrigt att justera räler och ballast separat iaf på längre avsnitt av spåret. Hur fungerar detta vid växlar? Jag har väl något halvfärdigt gaturälprojekt liggande någonstans också så kunde ju vara ide att kanske kombinera dessa projekt vid tillfälle och lust ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
|
![]()
Hej! det va likadant i 2:an
gubben50 John |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|